امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۱۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

مهندس عباس بهمئی جوان دهه شصتی که سابقه ریاست شورای شهر رامهرمز را در کارنامه دارد، اما در کوچه پس کوچه های شهر اهواز بزرگ شده است فرزند جانباز ۷۰ درصد شیمیایی است، امروز در قامت کاندیداتوری شورای شهر اهواز برامده است و با روحیه جوانی که دارد، از آرزوها و برنامه هایش برای آینده شهر و رفع مشکلات صحبت می کند.

او می گوید: به لطف خدا در شورای شهر رامهرمز و در دوره قبل نفر اول شدم و با توجه به اینکه دیدم می توانم تمام ایده ها و توانایی هایم را در شهر رامهرمز اجرایی کنم، از سمتی که در ملی حفاری داشتم استعفا دادم و خدا را شاکریم بسیاری از مشکلات مالی شهرداری و شورای شهر را توانستیم مرتفع نمائیم.

وی بیان داشت: یکی از مسائل روز و مورد بحث در شهرداری و شورای شهر برای ارائه عملکرد بهتر، چابک سازی ادارات و سازمانها است و تلاش ها به این جهت صورت می گیرد که خدمات برون سپاری شود و یکی از لازمه های شفافیت مالی و اداری همین مهم است.

من شهرداری را همانند یک بدن می بینیم و باید تمام اعضا و جوارح آن با دقت و کنار هم کار کنند تا بدن به مشکل نخورد، من معتقدم شهرداری نیروهای زبده و شایسته فراوانی دارد و باید از آنها استفاده کرد و اگر ما بتوانیم به سمت رفاه حال شهروندان برویم، اگر بتوانیم در زمینه شایسته سالاری به جای انتخاب ها و انتصاب های نامناسب برویم بی شک شهر از بن بست خارج می شود.

به عقیده من یکی از راه های رسیدن به شرایط مناسب در شهرداری اعلام مسائل مالی هر ۶ ماه یک بار است و باید تمامی این مسائل به سمع و نظر مردم برسد، از این رو ما تلاش می کنیم در صورت ورود به شورای شهر در گردش مالی، در شفافیت مالی در انتصابات از جایگاه قانونی شورا استفاده کنیم، به نظر من می شد ما یک کمیته ارزشیابی به جای کمیته انتصابات در شهرداری ایجاد کنیم و از این کمیته افراد متخصص و دانشگاهی و نخبگان را ارزشیابی وسپس مورد استفاده قرار می دادیم، زیرا معتقدیم افرادی که در شهرداری با جان و دل کار می کنند، نباید به این دلیل که مورد توجه قرار نمی گیرند ناامید شوند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از راه های موفقیت در شهرداری و شورای شهر این است که نیروهای موجود را اعضاء و خانواده شهرداری ببینیم و اینکه اگر در جایی کسی مشکلی پیدا کرد، به فکر او باشیم و آنرا مرتفع نمائیم، نه اینکه اگر کسی به مشکلی خورد آن را رها کنیم و باعث تضعیف روحیه در همگان شویم.

بهمئی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ناهنجاری های فراوانی که در حاشیه شهرها وجود دارد گفت: متاسفانه ما کاندیداها و نماینده ها هر زمان که بحث مشارکت و انتخابات می شود یادمان می آید یک حاشیه شهری هم وجود دارد و متاسفانه با وعده وعیده های فراوان به آنها تنها امید می دهیم بدون حل مشکلات شان.

از دید من باید در حاشیه شهر حس مشارکت را برای آبادانی و توسعه بوجود آوریم و تنها راه آبادانی حاشیه شهرها، استفاده از ظرفیت و توانایی ساکنین حاشیه شهر است.

اما ذکر این نکته هم ضروری است که ما در حاشیه شهر کار خاصی نکرده ایم و تنها با آسفالت و جدول و کارهای روزمره معمولی به فکر توسعه این مناطق نبوده ایم و به لحاظ عمرانی و زیرساختی کار خاصی صورت نگرفته است، اما به جرات می گویم، این مناطق می توانند موتور محرکه شهرداری در زمینه درآمدزایی باشند و حتی می توانیم آنجا به درامدهای پایدار هم برسیم.

در زمینه مترو متاسفانه ما کم کاری هایی کرده ایم و به هیچ وجه موضوع فسخ به این سادگی نیست و باید کارشناسان و مشاورین با بررسی های لازم و استفاده از دستگاه قضا به فکر رفع مشکل باشند، در غیر این صورت آسیب و ضرر فراوانی به شهرداری وارد می شود و اکنون وضعیت مترو مناسب نیست، اما مهمترین موضوع این است که اتلاف وقت بسیار ناگوارتر از تمامی مسائل دیگر در مترو است.

یکی دیگر از مسائلی که ما در بحث جذب توریست وگردشگر می توانستیم انجام بدهیم و انجام ندادیم موضوع استفاده از ظرفیت های رودخانه کارون است و امیدواریم برای این موضوع فکری اساسی شود.

وی گفت: در زمینه آبهای سطحی واقعیت این است که دفع آن به عهده شهرداری است ، اما ایراد بزرگ ما این است که سازمانهای ما به صورت هماهنگ و همسو و ثابت کار نمی کنند و علیرغم اینکه بسیاری از کارها مرتبط با هم می شود اما حاضر به هم پوشانی و استفاده از توان یکدیگر برای انجام کارها نیستیم.

هر چند در مدت اخیر کارهای خوبی هم انجام شده و نباید از آن غافل بود و فکر می کنم اگر این روند ادامه داشته باشد بسیاری از مشکلات مرتفع خواهند شد.

بهمئی گفت: خط قرمزهای من در شورای شهر این است که سعی می کنم در بحث شفافیت با مردم در خصوص پیمان ها و قراردادها و گردش مالی بسیار کار کنم، شایسته سالاری فارق از مسائل حزبی و قومی را پیگیری خواهم کرد، شهر ما باید از مسائل سفارشی به شایسته سالاری برود، موانع پیش روی سرمایه گذار باید کنار برود و سرمایه گذار با اطمینان به این مهم روی بیاورد و نباید دیدگاه این گونه باشد که سرمایه گذار برای تامین منابع مالی و منافع فرد و حزبی وارد شده است و نه توسعه شهر.

وی در پایان گفت: اهواز ظرفیت های فراوانی دارد که باید سریعا آن را به نتیجه برسانیم و اینکه تنها از عوارض ساخت و ساز به فکر تامین درآمدها باشیم قطعا با مشکل مواجه می شویم و تورم موجود مانع از افزایش درآمدهای پایدار ما می شود.

از این رو امیدواریم فارق از مسائل حزبی، جناحی و قومی و با استفاده از شایستگان شاهد شهری باشیم که با مشارکت مردم به سمت آبادانی پیش می رود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد