امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۶۲۴۱۱۳۹۱۰۶۵۶۸۶۵۶۱۷۴

آیت‌الله‌ حسین ‌مظاهری در دیدار با رئیس‌دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: اگر بعضی بی‌مهری‌ها و تنش‌های بی‌فایده سیاسی نبود، به طور قطع راه برای فعالیت بیشتر دولت هموارتر بود، ولی در همین مدت نیز عملکرد دولت در اصلاح برخی از اشکالات و استقامت در برابر مشکلات، تحسین‌برانگیز است.

وی آرامش و امید مردم را سرمایه بزرگی برای دولت دانست و افزود: در نگاه و تحلیل مردم، نزاع‌های سیاسی، نه تنها بی‌اهمیت، بلکه خسته‌کننده بوده و پرهیز از دامن‌زدن به این‌گونه تنش‌ها ضروری است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: حداقل ضرر تنش‌های سیاسی، توقف یا کند‌شدن خدمت به مردم و غفلت از وظایف اساسی است و همه جناح‌ها و فعالان سیاسی و اشخاص تأثیرگذار در اجتماع باید با توجه به این نکته، در حفظ و حراست از آرامش روانی اجتماع و صیانت از امیدواری مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی تلاش و جدیت کنند.

وی با اشاره به موضوع برجام و مسائل گوناگون مربوط به آن، برجام را از حیث کلی یکی از افتخارات سیاست خارجی دولت برشمرده و تصریح کرد: آمریکایی‌ها و البته در پشت صحنه، صهیونیست‌ها به‌دنبال بدعهدی و برهم‌زدن برجام هستند و همه نیروهای انقلاب و نظام باید با مراقبت از این دسیسه‌ها، مواظب باشند که با تفرقه‌افکنی و تخریب و توهین به مسئولان دولت، به ویژه مسئولان دستگاه سیاست خارجی، در مسیری که مورد علاقه دشمنان اسلام و انقلاب، یعنی آمریکا و صهیونیست‌هاست، حرکت نکنند.

آیت‌الله‌ ‌مظاهری عمده مشکلات اساسی کشور در شرایط کنونی را مسائل اقتصادی، فرهنگی و اداری دانسته و گفت: اقتصاد کشور ما متأسفانه بیمار است و علاج این بیماری به آسانی ممکن نیست، بلکه به برنامه‌ریزی کلان، صبر و استقامت و تلاش و فعالیت جدی مسئولان مربوطه نیاز دارد.

وی برخوردهای سیاسی تنش‌زا و متهم‌کردن این و آن را یکی از مشکلات فراروی علاج بیماری اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: حرکت‌های سیاسی و جناحی و اتهام‌زنی‌های پر از گناه و افشاگری‌های متقابل، نه تنها هیچ کمکی به اصلاح اقتصاد و ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی نمی‌کند، بلکه علاوه بر انحراف از مسیر حرکت صحیح، مشکلات تازه‌تری را ایجاد می‌کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان رضایت‌مندی مردم از حکومت و دولت را یک سرمایه مورد‌نیاز برای نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: هم دولت و هم سایر دستگاه‌های نظام اسلامی برای مقبولیت و وجاهت خود به‌طور جدی به رضایت هرچه بیشتر مردم نیازمند هستند و از این رو باید برای اصلاح نظام اداری هم که مبتلا به اشکالات جدی است، چاره اساسی اندیشیده شود.

وی در این زمینه به درک و شعور بالای مردم برای استقامت در برابر مشکلات گوناگون اشاره کرده و مردم را ولی نعمت مسئولان و خدمتگزاران نظام اسلامی دانست و افزود: در شرایطی که فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد است، باید در رعایت حال آنان به ویژه در مسائل مالیاتی و جذب سرمایه‌های مفید و امثال آن تلاش بیشتری بشود و از برخوردهای بی‌مبنا و سلیقه‌ای به شّدت پرهیز شود.

آیت‌الله‌ ‌مظاهری  بیان کرد: دولت و کل نظام جمهوری اسلامی، برای تحکیم و تثبیت هرچه بیشتر، به رضایت ملت نیاز دارد و بنابراین از هر حرکتی که در نظام اداری منجر به ناراضی تراشی می‌شود، باید به شدت پرهیز کرد.

وی سومین معضل مهم در کنار معضلات اقتصادی و اداری را مشکلات اخلاقی دانست و با تأکید بر ضرورت التزام همگان به صیانت از ارزش‌های دینی و آرمان‌های اخلاقی تصریح کرد: اگرچه نقش دولت در این زمینه بسیار با‌اهمیت است، ولی برطرف کردن معضلات اخلاقی جامعه کاری نیست که فقط از دولت یا یک دستگاه خاص مورد انتظار باشد، بلکه باید همۀ دستگاه‌ها و همۀ گروه‌ها با وحدت کلمه و همدلی و گفتگو و تفاهم در این امر مهم قیام و اقدام کنند و باید توجه داشت که با هوچی‌گری و متّهم کردن این و آن، کاری در این خصوص نمی‌شود کرد.

آیت‌الله ‌‌مظاهری در پایان سخنان خود از تلاش دولت در زمینۀ اقتصاد مقاومتی نیز تقدیر کرد و افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی با تأکیدات خاصّی که مقام معظّم رهبری در این باره داشتند، یک موضوع با اهمیّت است که نباید در چارچوب‌های سیاسی و جناحی مورد تحلیل و تفسیر قرار بگیرد، بلکه باید با برنامه‌ریزی و همّت و جدیّت در این مسیر حرکت کرد و اقداماتی که دولت خدمت‌گزار در این زمینه آغاز کرده، مورد تحسین و تقدیر است.

در ابتدای این دیدار محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی رئیس ‌جمهور، حمایت و پشتیبانی‌های مراجع تقلید از دولت را یک سرمایۀ با ارزش برای دولت خدمت‌گزار دانست و با بیان جهت‌گیری‌های اصلی این دولت در اصلاح مشکلات و تنگناهای اقتصادی و نیز ایجاد آرامش و تعادل در جامعه، بر توجه و دغدغۀ خاطر دولت نسبت به مسائل اخلاقی و حفظ ارزش‌های معنوی و اسلامی در جامعه تأکید کرد.

وی با ارائه گزارشی از شرایط جهانی و منطقه‌ای و دسیسه‌های مخالفان و دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، به چالش‌های پیش‌رو در زمینه‌های اقتصادی به‌ویژه موضوع بیکاری و ضرورت ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در کشور و نیز ضرورت جذب سرمایه‌های مفید در جهت رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که با وحدت و همدلی میان همۀ دستگا‌ه‌ها و حمایت‌های مراجع تقلید راه برای خدمت هرچه بیشتر دولت به مردم هموار گردد.

وی همچنین پس از پایان سخنان آیت‌الله ‌مظاهری، سخنان معظّم‌له در حمایت از دولت را بسیار دلگرم‌کننده و امیدبخش دانست و از پشتیبانی‌های همیشگی معظّم‌له از دولت خدمت‌گزار، تشکر و سپاس‌گزاری کرد.

انتهای پیام/خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد