امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۳۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۲۲۹۱۷۸-۷۱۰۱۵۲۱۲

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: حجت آریایی به افزود:امسال مرمت و بازسازی هشت خانه تاریخی از جمله خانه تیزنو،سوزنگر،گلچین،نیلساز،و طلوعی در دستور کار قرار گرفته که با توجه به وضعیت اعتبارات اختصاص یافته امکان پرداختن به این امور وجود ندارد.
وی گفت:از محل اعتبار تملک دارایی و ماده ۱۸۰ تنها ۹ میلیارد ریال به میراث فرهنگی دزفول اختصاص یافته است این درحالی است که مرمت این خانه های تاریخی که در اولویت مرمت و در وضعیت اورژانسی هستند ۳۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.
آریایی با اشاره به اینکه با اختصاص این اعتبار ناچیز جایی برای طرح های مطالعاتی و جدید باقی نمانده است گفت:علاوه بر این مرمت ،ساماندهی و جمع آوری پیاده روهای پل باستانی دزفول بین ۲ تا ۲٫۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ضمن اینکه مرمت آسیابهای آبی و خانه های تاریخی از دیگر ضرورت های حوزه میراث فرهنگی دزفول است.
وی گفت:احداث بازارچه صنایع دستی در محل پل باستانی از برنامه های در نظر گرفته شده میراث فرهنگی است که نیازمند اعتبارات ویژه می باشد.
به گزارش ایرنا شهر دزفول در شمال خوزستان با وجود بیش از ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی ، پل باستانی ، سازه های آبی منحصر بفرد و نیز محوطه باستانی جندی شاپور نخستین مرکز علمی جهان سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می باشد.
پل باستانی دزفول با ۱۷۰۰ سال قدمت در دوره ساسانی بر روی رودخانه دز بنا شده که تا چند سال پیش نیز همچنان برای تردد خودروها مورد استفاده قرار می گرفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد