امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۰۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: آب محصول راهبردی چغندرقند در بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی زیرپوشش شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان تامین شد.

محسن سعادت‌فر در گفت و گو با خبرنگار  تفکر جوان با رد برخی اظهارات منتشر شده مبنی بر تامین نشدن آب محصول چغندرقند تاکید کرد: با وجود افزایش حدود ۸۵ درصدی سطح کشت چغندرقند نسبت به مدت مشابه سال قبل، آب این محصول تاکنون به خوبی تامین شده است.

وی بروز برخی تنش‌ها در آبیاری محصولات زراعی در بهار و تابستان امسال را ناشی از کاهش بارندگی و به دنبال آن ذخائر آبی سدها عنوان کرد و گفت: نبود الگوی کشت مشخص یکی از چالش‌های برنامه ریزی تامین و توزیع آب است که همه ساله مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
سعادت‌فر با اشاره به اهمیت کشت چغندرقند افزود: فراهم آوردن امکانات لازم برای برداشت به موقع این محصول می‌تواند در کاهش محدودیت‌های تامین و توزیع آب بویژه در پایان فصل زراعی موثر باشد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان درخصوص عقد قرارداد ذرت بهاره نیز گفت: آب این محصول تاکنون تامین شده ولی بدلیل پیش بینی نکردن دقیق میزان تخصیص آب، عقد قرارداد آن به تعویق افتاده بود.
وی افزود: کشاورزان ذرت کار می‌توانند برای ثبت قرارداد ذرت بهاره (علوفه‌ای) از تاریخ دوشنبه ۱۷ خردادماه به مدت هشت روز کاری به امور مشترکان شرکت مراجعه کنند.

سعادت‌فر بیان کرد: عقد قرارداد ذرت فقط برای ذرت‌های بهاره کشت شده در اسفند و فروردین‌ماه گذشته بوده و بدلیل محدودیت منابع آبی، هیچگونه قراردادی برای کشت محصولات تابستانه از جمله ذرت و شلتوک منعقد نخواهد شد.
وی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از متضرر شدن از کشت محصولات تابستانه در محدوده شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان خودداری نمایند.
شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیارری شمال خوزستان مدیریت تامین آب زمین‌های کشاورزی زیرپوشش شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد