امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

قطعی مکرر آب طی ۱۰ روز گذشته در گرمای هوا، اهالی روستای انقلاب از توابع بخش مرکزی دزفول را دچار مشکل کرده بود که با تلاش نیروهای آبفا این قطعی برطرف شد.

دهیار روستای انقلاب دزفول در گفت و گو با خبرنگار تفکر جوان  اظهارداشت: طی ۱۰ روز گذشته، شاه لوله این روستا برای چندمین بار دچار شکستگی شده که این امر منجر به قطع شدن چندباره اشتراک آب اهالی شده است.
اسماعیل غلامی افزود: گلزار شهدای روستای انقلاب بین شهرهای میانرود، امام و روستای انقلاب مشترک است که مسیر ورودی آن از  ابتدای شیوع کرونا به منظور جلوگیری از حضور مردم در آرامستان‌ها با موانع بتونی بسته شد.
وی ادامه داد: این مسیر محل تردد و دسترسی به زمین‌های کشاورزی نیز بود که با مسدود کردن آن، کشاورزان برای تردد و حمل بار گندم و چغندرقند مجبور شدند با خودروهای سنگین از روی شاه لوله روستا عبور کنند.
دهیار روستای انقلاب دزفول بیان کرد: تردد خودروهای سنگین از روی شاه لوله منجر به شکستن آن و قطعی اجباری آب اهالی می‌شود به طوری که در روزهای اخیر از صبح تا شب آب آشامیدنی اهالی قطع و هشدارهای لازم برای آبگیری داده شد.
وی افزود: برخی از شهروندان برای تامین آب مجبور به آبگیری از کانال‌های آبیاری کشاورزی می‌شوند که از نظر بهداشتی مشکل دارد.
غلامی گفت: شاه لوله این روستا مربوط به ۴۰ سال پیش است که باید به طور کامل تعویض شود.

مصطفی اسماعیل سالم مدیر امور آب و فاضلاب دزفول نیز در این خصوص گفت: یک شاخه شاه لوله این روستا شکسته بود که با تلاش نیروهای آبفا و همکاری دهیاری و بخشداری از ساعت ۱۸ دیروز تا ۲۴ مشکل برطرف شد.
وی افزود: علت شکستگی ممکن است به علت فرسودگی لوله و عبور ماشین آلات سنگین از روی لوله باشد.
مدیر امور آب و فاضلاب دزفول با اشاره به اینکه این حادثه برای دومین بار در ۲ هفته گذشته اتفاق افتاده است، اظهارداشت: در این مدت با تانکر به اهالی آبرسانی شده است.

وی افزود: هزینه انجام هر عملیات حفاری و تعویض یک شاخه و رفع شکستگی و پرکردن محل حفاری حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد.

اسماعیل سالم بیان کرد: روستای انقلاب دزفول با حدود ۲ هزار نفر جمعیت ۶۴۳ خانوار و ۶۲۴ اشتراک آب دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد