امروز

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۵۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به واکسیناسیون روزانه ۳ هزار نفر در حوزه غرب اهواز گفت: قطعا در روزهای آینده و خردادماه با ورود واکسن‌های جدید و واکسن داخلی، آمار واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با تفکر جوان در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در غرب اهواز اظهار کرد: بار مراجعات روند کاهشی دارد؛ روزانه به طور متوسط ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب غرب اهواز مراجعه می‌کنند که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد تست این مراجعان، مثبت است.

وی افزود: تیم‌های غربال‌گری و رهگیری نیز همچنان فعال هستند و ۱۰ درصد تست‌های رپید که از اطرافیان بیماران شناسایی شده گرفته می‌شود، مثبت است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: به طور متوسط در غرب اهواز در تست‌های PCR و رپید بیمارستانی، روزانه حدود ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در غرب اهواز بیان کرد: همچنان در حال واکسیناسیون گروه هدف بالای ۶۵ سال هستیم. به منظور بازگشت مراکز بهداشت به فعالیت‌های اصلی خود، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در حوزه غرب اهواز تعریف شده است و گروه‌های هدف بر اساس محل سکونت خود می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و واکسیناسیون خود را انجام دهند.

احمدی‌بلوطکی گفت: در حوزه کیانپارس‌، کیان‌آباد و کیانشهر و مناطق اطراف در تالار نمایشگاه بین‌المللی واقع در میدان سید خلف مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه‌اندازی شده است و برای منطقه گلستان و اطراف آن نیز مجتمع فرهنگی ورزشی بانک صادرات را فعال کرده‌ایم که در حال فعالیت است. در چند روز آینده نیز در منطقه کمپلو تالار بنیاد جانبازان در خیابان ناصر خسرو جنوبی به عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی غرب اهواز همچنان در مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت و روستایی واکسیناسیون در حال انجام است، گفت: به طور متوسط روزانه سه هزار نفر در غرب اهواز واکسینه می‌شوند که این عدد بستگی به موجودی واکسن استان دارد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: قطعا در روزهای آینده و خردادماه با ورود واکسن‌های جدید و واکسن داخلی، آمار واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد