امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۱۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس ستاد انتخابات استان خوزستان از افزایش ۱۲ درصدی شعب اخذ رای در این استان خبر داد و گفت: این آمادگی در استان وجود دارد که در صورت نیاز، به تعداد شعب انتخاباتی افزوده شود.

به گزارش تفکر جوان به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندر ماهشهر، رضا نجاتی در جلسه با اعضای ستاد انتخابات این شهرستان اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی شرایط و تدارکات انتخابات را فراهم می‌کنند، اما انتخابات را مردم برگزار کرده و سرنوشتشان را خودشان تعیین می‌کنند که این نشان از مردم سالاری دینی در کشور دارد. دموکراسی که دنیای غرب شعارش را داده اما به آن عمل نمی‌کند، اینجا و در ایران خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و قانونی است و اصل انتخابات بر پایه قانون استوار است. دشمن در تلاش است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد، غافل از اینکه مردم همیشه ثابت کرده‌اند با وجود مشکلاتی که وجود دارد، به آرمان‌های انقلاب، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری علاقه داشته و همواره تیر دشمنان را به سنگ زده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در ادامه گفت: دو عامل مهم گرما و ویروس کرونا در انتخابات این دوره وجود دارد. سیستم‌های تهویه و سرمایشی مساجد و مدارسی که به عنوان شعب اخذ رای برگزیده شده‌اند، باید با دقت بررسی شده و با ظرفیت کامل در انتخابات مورد استفاده قرار گیرند.

نجاتی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ازدحام مردم، تعداد شعب اخذ رای در خوزستان ۱۲ را  درصد افزایش دادیم و این آمادگی در استان وجود دارد که در صورت نیاز، به این تعداد شعب افزوده شود. همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، در انتخابات امسال، اخذ اثر انگشت از رای دهندگان حذف شده و در هر شعبه، نماینده بهداشت به عنوان اعضای شعبه حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به نظر ستاد ملی کرونا و وزارت کشور، ساعت انتخابات از ساعت ۷ صبح تا ۲ بامداد خواهد بود، اظهار داشت: بنابر اعلام ستاد انتخابات، اجاره‌ ستاد تا این لحظه ممنوع اعلام شده و قرار است شیوه‌نامه‌ تبلیغات نامزدها در شرایط کرونا از سوی ستاد انتخابات کشور به استان‌ها ابلاغ شود که تاکنون ابلاغ نشده و به محض ابلاغ، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه عمده‌ترین بخش نارضایتی‌های اجتماعی در منطقه را بحث اشتغال دانست و تصریح کرد: در شورای تامین استان تاکید شد که هیچ شرکتی حق اخراج هیچ نیرویی را نخواهد داشت. بحث استخدام نیروهای بومی در بندر ماهشهر، یکی دیگر از مطالبات به حق مردم بود که به طور جدی در حال پیگیری است، اما فرآیندی طولانی دارد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: ۲۳۴ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر ثبت نام کردند که مجموع آن نسبت به دوره قبل افزایش یافته است. با بررسی صلاحیت نامزدها، ۱۹۷ نفر در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر تأیید و نامزد شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر هستند.

فریدون بندری ادامه داد: ۲۴۷ نفر نیز در انتخابات شورای اسلامی روستا کاندیدا شده‌اند که یک نصاب خوب در سطح استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شعب اخذ رای در بندر ماهشهر نسبت به دوره گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و به ۱۶۰ شعبه رسیده و بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، با این افزایش ۱۰ درصدی تعداد شعب، مشکلات در رابطه با ازدحام جمعیت حل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر یادآور شد: در حوزه تامین نیروی انسانی شعب و ستاد، با کمک ادارات، نهادها و صنایع سطح شهرستان، نیروها مشخص و کادرها بسته شده است. همچنین با توجه به اینکه عمده شعب انتخاباتی در بندر ماهشهر در مدارس تشکیل می‌شود در حال برطرف کردن مشکلات مدارس هستیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد