امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۰۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

سرمربی تیم کیک بوکسینگ استان خوزستان گفت: یکی از عمده مشکلات رشته‌های رزمی در استان نبود زیرساخت مناسب است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا ورزشکاران استان در مدال‌آوری موفق‌تر ظاهر شوند.

مهدی امیری فر  در گفت و گو با تفکر جوان ضمن اشاره به بسترسازی لازم در رشته های رزمی از جمله ورزش کیک بوکسینگ اظهار داشت: اکنون اکثر هیات های رزمی شهرستانی مکان و زیرساخت لازم از جمله رینگ بازی در اختیار ندارند بنابراین بسیاری از ورزشکاران ما درمسابقات کشوری چون آشنایی کامل با رینگ نداشته، بازی های اول خود را واگذار می کنند.

وی افزود: در چند سال اخیر هیات ورزش های رزمی خوزستان به دلیل مدال آوری در مسابقات مختلف، همواره به عنوان هیات برتر در کشور شناخته شده، که این موضوع نشان می دهد ورزشکاران مستعدی در استان وجود دارد.

سرمربی تیم کیک بوکسینگ استان خوزستان گفت: در حال حاضر پنج، ۶ ورزشکار استان در تیم های ملی موی تا و کیک بوکسینگ حضور دارند که جزو خوب های این رشته به شمار می روند. علاقه به رشته های رزمی در استان بسیار زیاد است و قطعا اگر از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده کرد می توان آینده خوبی پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار خوزستانی در رشته کیک بوکسینگ فعالیت می کنند افزود: متاسفانه در گذشته کمتر به رشته های رزمی از جمله کیک بوکسینگ بها می دادند ولی بعد از قهرمانی‌های متعدد ورزشکاران استان در میادین داخلی و خارجی، این رشته بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

امیری فر گفت: خوشبختانه در یکی، ۲ سال اخیر کمیته ای به نام استعدادیابی در هیات استان شکل گرفته و از این طریق افراد مستعد را شناسایی و در اردوهای استانی به آنها آموزش های لازم ارائه می شود.

وی ادامه داد: استان خوزستان همواره در رشته های رزمی و کیک بوکسینگ حرف اول را در کشور می ‌زند و ورزشکاران آقا و خانم ما در اکثر مسابقات روی سکو هستند. در حال حاضر چند بانوی ورزشکار استان در تیم ملی موی تای و کیک بوگسینگ حاضر هستند.

رئیس سبک ووینام رشته های رزمی خوزستان گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان و کشور تمامی مسابقات به صورت مجازی در بخش تکنیک برگزار می ‌شود همچنین در بعضی از سبک ها، آزمون‌های کمربند و هنرهای فردی و مهارت توسط فدراسیون برگزار می شود.

وی افزود: در گذشته برای اعزام ورزشکاران با مشکل مواجه بودیم و بسیاری از مواقع ورزشکاران با هزینه شخصی در مسابقات شرکت می کردند اما در چند سال اخیر با روی کار آمدن هیات جدید ارتباط خوبی با فدراسیون برقرار شد همچنین اداره کل ورزش استان با ما همکاری خوبی دارد.

امیری فر بیان کرد: با توجه به جذابیت ورزش های رزمی و مسابقات مختلفی که در آن برگزار می شود، معمولا در خارج کشور مسائل شرط بندی در این رشته به چشم می خورد اما در کشورمان اینگونه موارد وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به وضعیت قرمز و نارنجی بسیاری از شهرستان های استان، طبق دستورالعمل ستاد کرونا فعلا تمامی مسابقات تعطیل است و مجبور هستیم تمامی فعالیت های خود را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم. معتقدم نباید بگذاریم کرونا باعث شود که بچه‌های ما خونه نشین شده و یا به راه کج کشیده شوند.

دارنده چندین مدال بین المللی رشته کیک بوکسینگ و عضو تیم ملی افزود: خوشبختانه در سال ‌های اخیر از ورزشکاران مدال ‌آور استان تجلیل خوبی به عمل آمد که این موضوع انگیزه ای شد تا در مسابقات بعدی بهتر ظاهر شوند.

کیک‌بوکسینگ یک ورزش رزمی بوده که ترکیبی از رشته‌های، کاراته و بوکس است و تکنیک‌های اصلی این رشته نیز در مشت و ضربه پا می‌ باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد