امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۴۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

مسوول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: آتش سوزی در مزارع این شهرستان موجب خاکستر شدن چهار هکتار از زمین‌های کشاورزی شد.

ابراهیم اسماعیل‌وندی در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان  بیان کرد:این آتش سوزی در یک گندم‌زار در حوالی جاده ایذه – پیان حدفاصل سه راهی راسفند رخ داد.

وی افزود: ماموران آتش‌نشانی به سرعت به محل حادثه اعزام شده و از پیشروی آتش جلوگیری کردند اما متاسفانه حدود چهار هکتار از محصول برداشت نشده کشاورزان در جریان این آتش‌سوزی از بین رفت.

مسوول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه با بیان اینکه دلیل این آتش‌سوزی مشخص نشده گفت: در فصل برداشت محصول، مزارع مستعد آتش‌سوزی هستند و به همین دلیل باید تمام جوانب احتیاط در ارتباط با آن انجام شود، و کشاورزان و رانندگان کمباین از روشن کردن سیگار و آتش پرهیز کنند تا حوادث اینچنینی به حداقل برسد.

در سال زراعی گذشته و در فصل برداشت محصولات کشاورزی در ایذه نیز بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع و کاه‌وکلش باقیمانده مزارع در آتش سوخت.

شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان مطرح است. شهر ایذه در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد