امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۲۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان جوجه‌ریزی در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تفکر جوان خدا رحم امیری زاده در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: میزان جوجه ریزی در فروردین امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش داشت اما به دلیل اینکه در ایام تعطیل عید نوروز جوجه ریزی انجام نگرفت تا یک هفته آینده اثرات آن را خواهیم دید.

وی گفت: به همین دلیل تقاضا داریم در این مدت با استفاده از سهمیه مرغ منجمد شرایط بازار متعادل نگه داشته شود تا وضعیت به شرایط عادی برگردد.

امیری زاده بیان کرد: هم اکنون روزانه ۳۳۰ تن مرغ منجمد و گرم در بازار خوزستان توزیع می‌شود و این روند باعث تعادل در بازار مرغ استان شده است.

تلاش برای تعدیل قیمت جوجه در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: تعدادی از تولید کنندگان جوجه در خوزستان، به دلیل تمدید پروانه کسب، امکان تولید ندارند، که از وزارتخانه جهاد کشاورزی تقاضای تمدید پروانه این واحدهای تولیدی را داریم تا امکان تولید جوجه در استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد تولیدی می‌توانند ماهیانه یکهزار و ۶۰۰ عدد جوجه در خوزستان تولید کنند گفت:از استاندار خوزستان تقاضا دارم تا نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی برای راه اندازی این واحدهای تولیدی ارسال کنند.

امیری زاده ادامه داد: همچنین از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا کردیم که فروش جوجه به صورت سامانه‌ای انجام شود تا دلالان و واسطه‌گران باعث اختلال در فروش جوجه نشوند.

سالانه حدود ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۷۵۰ مرغداری خوزستان انجام می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان نیز بیان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان در خوزستان کاهش توزیع سیمان از سوی کارخانجات سیمان در استان است.

بهرام جباری افزود: کارخانجات سیمان عامل توزیع سیمان را انتخاب می‌کنند و لازم است کارخانه در صورت تخلف از سوی عامل، سهمیه وی را قطع کند.

وی گفت: در بخش سیمان پرونده‌های تخلف زیادی در خوزستان تشکیل شده اما هنوز بازدارنده نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد