امروز

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۴۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی بعد از تزریق ۲ مرحله واکسن کرونا نیز لازم است.

دکتر امراله مردانی در گفت و گو با خبرنگار نفکر جوان اظهار داشت: در صورتی که مرحله دوم واکسیناسیون کرونا انجام شود نیز باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی افزود: دوز اول واکسیناسیون کرونا، سطح ایمونوگلوبین های G را بدن بالا می‌برد و ایمنی کمی ایجاد می‌کند.

مردانی ادامه داد: ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم اوج ایمنی ایجاد می‌شود اما در مجموع واکسن ایمنی نسبی ایجاد کرده و خطر ابتلا را کاهش می‌دهد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: زمانی می‌توانیم وضعیت را عادی تلقی کنیم که حداقل، جمعیت هدف واکسن زده باشند بنابراین تا هنگامی که با انجام واکسیناسیون کامل، ایمنی کلی ایجاد نشود همه افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره شکسته شود.

۵۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در خوزستان واکسینه شدند

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در خوزستان واکسینه شدند بیان کرد:  طی تماس تلفنی با حدود ۶۰۰ نفر از سالمندان باقی مانده در حوزه شرق اهواز از امروز ساعت ۱۶ تا ۲۰ تحت پوشش واکسن قرار می‌گیرند.

مردانی افزود: تا کنون درخوزستان تقریبا حدود ۶۵ هزار نفر واکسینه شدند که شامل کادر بهداشت و درمان، پاکبانان، بیماران خاص و سالمندان بالای ۸۰ سال هستند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز توضیح داد: زمانی که واکسن در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد با تشکیل کمیته برای انتخاب گروه هدف بعدی برنامه ریزی شده و اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی گفت: بر اساس گروه بندی رده های سنی، گروه بعدی هدف ۷۵ تا ۸۰ سال است و حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد سالمندان خوزستان پرونده سلامت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است و متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی به نزدیک ترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

فرهاد ابول نژادیان همچنین از تخصیص سهمیه واکسن کرونا برای کارکنان اورژانس بیمارستان‌های خصوصی و کارکنان بخش خصوصی شاغل در آزمایشگاه ها، مطب های پزشکی، مراکز رادیولوژی و داروخانه ها خبر داد.

بر اساس رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد