امروز

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۵۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

آیین معنوی احیای نخستین شب از لیالی معظم قدر همزمان با سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) در شهرهای استان خوزستان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تفکر جوان  آیین های شب زنده داری لیالی پرفیض قدر برای دومین سال متوالی به علت شیوع کرونا به صورتی متفاوت از سال‌های قبل با حضور مردم متدین برپا شد.
مردم‌ مومن و محب اهل بیت عصمت و طهارت (س) استان از تا سحرگاه به برکت شب قدر به عبادت و راز و نیاز با خداوند پرداختند و با قرآن بر سر گرفتن برای بخشش گناهان و شفای مریضان دعا کردند.
نخستین احیای شب قدر در استان در فضای باز برخی بقاع متبرک و زیارتی ، مزار شهدای اهواز ، مساجد و حسینیه‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار و با قرائت ادعیه مخصوص شب های قدر همچون دعای جوش کبیر و ابوحمزه ثمالی ، ندای الهی العفو سر دادند.
بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد در لیالی قدر در خوزستان برطرف شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:احیای شب های معظم قدر با تاکیدهای صورت گرفته در فضای باز مساجد و مکان های مذهبی و زیارتی با نظارت هیات امنا برگزار شد.
حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده افزود: مراسم احیای شب های قدر در شهرهای استان خوزستان با حداقل جمعیت به گونه ای که خطری از مردم نداشته باشد برگزار خواهد شد.
بنا به این گزارش بسیاری از مردم استان احیای نخستین شب قدر را در منازل و یا از طریق شبکه های ملی و استانی سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند.

مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر دانیال نبی (ع) با نوای حاج صادق آهنگران و دیگرمداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) از طریق شبکه استانی خوزستان پخش شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد