امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۳۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس پلیس فتای استان خوزستان گفت : با نزدیک شدن به ایام انتخابات شاهد سوء‌استفاده برخی از گروه‌های انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی هستیم که با ترفند جذب مخاطب و فالوور به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

سرهنگ شاهین حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان اظهار داشت: از جمله شگردهای کلاهبرداران سایبری راه اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب است، در این گروه‌ها که با عنوان ” اد بزن، پول بگیر”  نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران خود القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

وی افزود: این درحالی است که در این گروه‌ها ممکن است برای تعداد محدودی از افراد مبالغی واریز شود اما برای تمامی کاربران واریز پولی انجام نشده و اگر رسید پولی هم برای کاربر صادر بشود، جعلی است که یا به وسیله اپلیکیشن‌های رسیدساز صادر شده و یا تصویر فتوشاپی است.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: این گروه‌ها  با سوءاستفاده از عناوین برخی از بانک‌ها و کارخانجات سعی در جلب اعتماد کاربران داشته و اکنون نیز با نزدیک شدن به ایام انتخابات، شاهد فعالیت برخی از این گروه‌ها تحت عنوان حمایت از برخی از جریانات سیاسی و کاندیداهای احتمالی انتخابات در شبکه‌های اجتماعی هستیم.

رئیس پلیس فتای استان خوزستان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب کانال‌ها و گروه‌هایی که ادعا دارند از کاندیدای خاصی یا جریان خاص سیاسی حمایت می‌کنند را نخورده و اطلاعات هویتی خود را برای آنها ارسال نکنند و یا وجهی تحت عنوان کمک به ستاد انتخاباتی برای آنها واریز نکنند.

وی ادامه داد: احتمال ارسال درگاه‌های بانکی فیشینگ «جعلی» برای کاربران وجود دارد که در صورت کلیک بر روی آن و انجام عملیاتی بانکی برای واریز وجه، اطلاعات بانکی آنها به سرقت رفته و گرفتار یک کلاهبرداری مالی شوند.

سرهنگ حسنوند خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند و از کارشناسان پلیس راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و همچنین از آخرین مطالب آموزشی و اخبار سایبری مطلع شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد