امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۵۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

پارک جنگلی لاله دزفول در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی نظیر قطع درختان مواجه بوده و امسال تنش آبی به چالش جدید این پارک تبدیل شده است.

پارک لاله دزفول با حدود ۹۳ هکتار وسعت در ۱۰ کیلومتری شمال شهر دزفول واقع شده و از درختان آکالیپتوس و کنار پوشیده شده است.

آبیاری نکردن چند ماهه درختان این پارک، بی‌توجهی به نظافت محل و خشک و قطع شدن درختان به دلیل رسیدگی نکردن در سال گذشته واکنش دوستداران محیط زیست دزفول را به همراه داشت.

بی‌توجهی‌ها از سوی پیمانکار پارک به جایی رسید که ۳۰ درصد از درختان پارک لاله سال گذشته خشک و حدود ۲۰۰ درخت شبانه قطع شدند.

مسوولان مربوطه از نماینده دزفول در مجلس، فرماندار و امام جمعه این شهر رسیدگی به وضعیت پارک لاله را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول  درخصوص آخرین اقدامات برای نجات بخشی این پارک جنگلی به خبرنگار تفکر جوان گفت: نظارت بر امور پارک جنگلی دزفول بعد از پیگیری نماینده شهرستان در مجلس و دستور مستقیم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، افزایش یافته است.

علیرضا فتح الهی با بیان اینکه نیروهای پیمانکار با جدیت تمام در حال آبیاری درختان هستند، افزود: برای جلوگیری از مشکلات بی‌آبی امسال درتلاشیم از هر طریقی آبیاری درختان انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به کم شدن دبی آب رودخانه و پایین آمدن سطح آن مشکلاتی برای پمپاژ آب به وجود آمد که با تلاش همکاران، قسمت مکش پمپ‌ها لایروبی و مشکل محل حوضچه پمپ‌ها برطرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول بیان کرد: برخی نهال‌ها و درختان پارک لاله نیز به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند تا از تنش آبی پیش آمده نجات یابند.

با توجه به کاهش بارندگی‌های امسال محدودیت‌هایی درخصوص رهاسازی آب از سد دز اعمال شده است؛ طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان، بدلیل کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری و کاهش حجم منابع آبی ذخیره شده، عقد قرارداد آب محصولات کشاورزی بهاره و تابستانه اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان انجام نمی‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد