امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۰۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۸۵۷۲

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: غلامرضا شریعتی دوشنبه شب در جلسه ای که با حضورجمعی از مسئولان استان در مسجد سلیمان برگزار شد اظهارکرد:از ایرادات این پروژه هزینه سنگینی است که به منظور ایجاد شبکه برق زیرزمینی صرف شده که این امر باعث کسری بودجه در تکمیل این واحدهای مسکونی شد.
وی افزود: ایجاد شبکه با سازمان برق بوده و هیچ شخصی نباید در این زمینه پرداختی را به این سازمان داشته باشد و تنها در خصوص انشعاب ملزم به پرداخت مبالغ تعیین شده است.
استاندارخوزستان ادامه داد:متاسفانه دریافت حق شبکه ازمردم یک رسم غلط بود که دردولت گذشته صورت گرفت و به دنبال آن هزینه شبکه برق به صورت ناحق از مردم دریافت می شد.
وی گفت: در مسجد سلیمان مردمانی هستند که با سخت ترین شرایط و حداقل امکانات در انتظار سرپناهی برای خود هستند اما این تصمیمات غلط همچنان آنها را بی خانمان نگه داشته است.
شریعتی همچنین به اعتبار یکصد میلیارد ریالی که برای تکمیل پروژه های بالای ۸۰ درصد این شهرستان باقی مانده اشاره کرد و گفت: این اعتبار از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی که به منظور اجرایی کردن ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در مسجد سلیمان اختصاص داده شده بود باقی مانده، و باید این اعتباردر صورتی به پیمانکار پرداخت شود که کار زمین نماند و پیمانکار این مبلغ را در ازای طلب خود برداشت نکند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: باتوجه به گزارشاتی که مدیران راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، توزیع برق استان، آب و فاضلاب شهرستان و سایر دستگاه های متولی مطرح کرده اند، در خصوص ۳۱۵ واحدی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، برآورد دقیق صورت گرفته و این واحدها در اولویت قرارگیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: درسال ۸۸ برآورد شد که برای یک هزار و ۴۰۰ واحد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت ملی نفت اختصاص داده شود که از این اعتبار حدود یک هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم به بنیاد مسکن داده شد، ۲۰ میلیارد ریال هزینه پروانه ساخت و ۳۷ میلیارد ریال هزینه خرید زمین شده که یکصد میلیارد ریال باقیمانده با توجه به تصمیمات جدید نفت به دستگاه های متولی اختصاص داده شده است.
منوچهر رحمانی افزود: بنیاد مسکن به عنوان مجری پروژه انتخاب، و درآن زمان قرار بود این یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه سال تامین شود اما به دلیل مشکلات، ۶سال به طول انجامید و این امر باعث شد اعتبارمورد نیاز به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد و اکنون به ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل گام نخست این پروژه نیازمند شویم.
وی تامین آب و برق ۱۹۵ واحد آماده تحویل، مشارکت بخش خصوصی، مشارکت مردمی و تامین اعتبار مورد نیاز پیمانکاران را از پروژه، از جمله مدل های مالی پیشنهادی برشمرد.
به گزارش ایرنا در پروژه جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان احداث پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی پیش بینی شد که قرار بود این واحدها درمدت سه سال احداث شود اما به دلیل کمبود اعتبارات در سال های اخیر، ابتدا احداث یک هزار و ۴۰۰ واحد با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال از طریق شرکت ملی نفت تامین شد و تاکنون پس از گذشت شش سال از آغاز به کار این پروژه، ۳۱۰ واحد تحویل داده شده، ۱۹۵ واحد آماده تحویل، ۳۱۵ واحد نیز بالای ۸۰ درصد و ۱۸۰ واحد نیز حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
استاندار خوزستان روز دوشنبه به منظور بررسی وضعیت کنونی این واحدهای مسکونی و تصمیم گیری نهایی برای تکمیل این واحدها ابتدا در محل منازلی که تخریب شده اند حاضر شد و با اهالی این مناطق از نزدیک گفت و گو کرد و پس از آن با مسئولان این شهرستان و مدیران کل استان که هر یک بخشی از مسئولیت های این پروژه را برعهده داشتند جلسه ای را برگزار کرد.
استاندار خوزستان همچنین پیش از این جلسه برای بازدید از باند فرودگاه این شهرستان در این محل حاضر شد و مشکلات مربوط به این پروژه که بخش اعظمی از آن به هوانیروز ارتش برمی گردد را نیز مورد بررسی قرار داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد