امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۵۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت محصول بامیه و سبزیجات از سطح ۲۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

خلیل منیعات در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان  اظهار داشت: سال زراعی جاری ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاروزی شهرستان شادگان به روش گلخانه ای (زیرپلاستیک) و ۲۰۰ هکتار به صورت بهاره زیر کشت بامیه رفته است.
وی افزود: بامیه در بخش خنافره به صورت پاییزه و بهاره و در بخش دارخوین و بوزی به‌ صورت پاییزه کشت شده و کار برداشت این محصول تا اواخر شهریورماه در شادگان ادامه دارد.
منیعات گفت:با توجه به سال آبی خوب و بارش باران پاییزه و بهاره مناسب پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار بین هشت تا  ۱۰ تن بامیه برداشت شود.
رییس جهاد کشاورزی شادگان گفت: سال گذشته هزار و ۶۰۰ تن بامیه از مزارع شادگان برداشت شد که در سال جاری پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

منیعات بیان کرد: سال زراعی جاری بارش‌های خوبی در منطقه شاهد بودیم ولی برای تداوم کشت نیاز به رهاسازی آب برای زمین شادگان بخصوص نخلستان‌های شهرستان ضروری است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون و جراحی قرار دارد.
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی دچار تنش آبی شد.

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد