امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۰۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان مشکلات جدی بهداشتی در این استان ایجاد کرده است.

به گزارش تفکر جوان آیت اله محسن حیدری در دیدار سرپرست آبفا خوزستان با وی بیان کرد: مشکلات فاضلاب خوزستان  به حدی  رسید که رهبر معظم انقلاب برای حل این مشکل وارد میدان شدند و دولت نیز جلسه فوری در خوزستان تشکیل داد.

وی گفت: مشکلات آب و فاضلاب خوزستان باید معضل ملی تلقی شده و راهکاری در سطح ملی برای آن درنظر گرفته شود، زیرا با امکانات و دارایی‌های خوزستان حل اساسی آب و فاضلاب امکان پذیر نیست و دولت باید حق و حقوق خوزستان در این موضوع را به طور کامل تامین کند.

آیت اله حیدری افزود: حل اساسی مشکلات آب و فاضلاب خوزستان باید از مرکز و از دولت به صورت جدی پیگیری شود، اما درعین حال همت مدیران مربوطه در خوزستان با استفاده از امکانات استان نیز می تواند مشکلات برخی شهر ها و روستاها را حل کند.

در این دیدار فرزان عباسیان، سرپرست سازمان آب و فاضلاب خوزستان گزارشی از کارهای انجام شده و آخرین وضعیت استان در این زمینه را ارایه داد.

طول شبکه فاضلاب در اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد فرسوده است.

مشکل پس زدگی فاضلاب در اهواز از سال‌ها پیش تاکنون بدون حل باقی مانده است؛ در زمستان با اندک بارش باران سطح خیابان‌ها مملو از فاضلاب می‌شود و در تابستان به دلیل گرمای هوا بوی متعفن فاضلاب آزردگی دوچندان شهروندان را در پی دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد