امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۰۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تاکنون کرونای نوع هندی در استان مشاهده نشده است گفت: کنترل های لازم در این خصوص به شدت انجام می شود.

به گزارش تفکر جوان دکتر فرهاد ابول نژادیان در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: به طور مرتب و روزانه از موارد ابتلا برای تعیین موتاسیون های جهش یافته نمونه گیری و کیت های آزمایشگاهی را به انستیتوپاستور ارسال می کنیم.

وی با اشاره به قدرت سرایت پذیری کرونای هندی نسبت به نوع انگلیسی افزود: امروز نتیجه آزمایشات هفته گذشته به دست ما رسید که همه نمونه ها از نوع کرونای انگلیسی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در نمونه گیری ها اگر به موارد مشکوکی برخورد کنیم حتما این موضوع را از نظر سوش های جدید بررسی می کنیم.

وی افزود: اکنون در حال واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هستیم که جا دارد از هم استانی های عزیز خواهش کنم تنها در صورت برقراری تماس، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

ابول نژادیان بیان کرد: از افراد بالای۸۰ سال دعوت می کنم به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و زودتر نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی در پایان افزود: از مردم انتظار داریم که رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از تردد در مکان های شلوغ پرهیز کنند تا پیک بیماری کنترل شود.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد