امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۰۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

فرماندار ویژه دزفول ظرفیت بیمارستان بزرگ این شهرستان را ۲۱۰ تخت عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط بحرانی در حال حاضر ۳۱۰ نفر در این بیمارستان بستری هستند.

به گزارش تفکر جوان علی فرهمندپور در نشست با سران عشایر، متنفذین، طوایف، سادات و بزرگان شهرستان دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان افزود: فقط ۱۰۰ تخت بیمارستان بزرگ دزفول به دستگاه اکسیژن وصل است.

وی ادامه دارد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول ۲۵۶ نفر در منزل بستری شده‌اند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند یعنی نزدیک به ۵۰۰ نفر در حال حاضر به طور جدی با کرونا درگیر هستند.

واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از فردا در دزفول آغاز می‌شود

فرماندار ویژه دزفول گفت: پنج نقطه برای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال سن در سطح شهرستان دزفول در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کرونا فصل‌های مختلفی در دزفول داشته است، افزود: در دوره قبلی بیماری که ریه‌اش درگیر می‌شد یک هفته زمان برای مداوا داشت ولی بعد از این دوره با ورود ویروس انگلیسی مواردی داشتیم که بیمار ظرف مدت ۲۴ ساعت ریه‌اش درگیر شده و فوت کرده است.

فرهمندپور بستن مبادی ورودی و خروجی، بوستان‌ها و مرکز شهر را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه عید فطر، افطاری‌ها و انتخابات را در پیش داریم  از بزرگان و متنفذین انتظار داریم همکاری لازم را برای کنترل کرونا داشته باشند چراکه مردم حرف آنها را بهتر گوش می‌دهند.

وی با بیان اینکه کادر درمان به شدت خسته شده‌اند، افزود:  ۱۷ نفر از کادر درمان دزفول به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند و برخی از پرستاران روزها است که خانواده خود را ندیده‌اند.

سلامت مردم اولویت نخست ما است

فرهمندپور با اشاره به تکمیل ظرفیت تمام بیمارستان‌های دزفول گفت: هر پنج نفری که بستری می‌شوند باید یک پرستار داشته باشند از این رو به شدت با کمبود پرستار مواجهیم.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات با کمک خیران و بزرگان برطرف می‌شوند، افزود: ۱۱۳ نفر از نیروهای جهادی بسیج به کمک کادر درمان آمده‌اند و بدون هیچ دستمزدی در حال خدمت به بیماران هستند.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک برای کاهش آمار بستری در شهرستان بیان کرد: امروز شهرستان دزفول در وضعیت مناسبی نیست لذا همه باید دست در دست هم دهیم تا از این شرایط عبور کنیم.

وی افزود: وقتی بوستان‌ها و مغازه‌ها را تعطیل می‌کنیم برخی اعتراض می‌کنند که با این شرایط ورشکسته می‌شویم ولی باید بدانند سلامت و زنده ماندن در این شرایط در اولویت نخست ما است.

فرهمندپور گفت: متاسفانه رانندگان و کارگران برخی خودروهای ورودی به میدان بار ماسک نمی‌زنند که تذکر لازم به آنها داده می‌شود و بدون داشتن ماسک اجازه ورود به میدان بار را نخواهند داشت.

مراسم عزا از چالش‌های دزفول در مقابله با کرونا است

فرماندار ویژه دزفول برگزاری مراسم تشییع و ختم را از چالش‌های این شهرستان برای مقابله با کرونا دانست و گفت: متاسفانه افراد زیادی در مراسم عزا و ختم به کرونا مبتلا می‌شوند و با توجه به نبود ظرفیت در بیمارستان برخی از آنها فوت می‌کنند.

وی افزود: ۳۹ نفر در یک مراسم عروسی به کرونا مبتلا و تعدادی از آنها کارشان به بیمارستان کشیده شده است لذا هر جا مراسم عروسی برگزار و به تذکر ما توجه نشود برق آن منطقه قطع و با عوامل برخورد می‌شود.

فرهمندپور اظهارداشت: شهرستان دزفول دوران سختی نظیر دفاع مقدس را با افتخار پشت سر گذاشته است و از کرونا هم عبور خواهد کرد.

فرماندار ویژه دزفول درخصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز گفت: انتخابات به منزله یک مدال عزتمند برای نظام است و هرچه باشکوه تر برگزار شود خاری در چشم دشمنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی جرات نکرده به ایران نگاه چپ کند، افزود: شاید کشور ما فراز و نشیب‌هایی داشته باشد اما همواره سربلند و پرچم ما بالا بوده است.

فرهمندپور حضور پرشور مردم در انتخابات را برای سربلندی نظام ضروری دانست و اظهارداشت: مردم شهرستان دزفول نیز در این عرصه حضور پرشوری خواهند داشت.

بزرگان دزفول برای مدیریت کرونا کمک کنند

فرمانده انتظامی دزفول نیز در این نشست با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در این شهرستان بیان کرد: شهرستان دزفول به واسطه موقعیت راهبردی و آب و هوا مقصد گردشگران شده که این موضوع مشکلاتی برای مقابله با کرونا ایجاد کرده است.

سرهنگ روح اله گراوندی با تاکید بر لزوم مدیریت باغات تفریحی دزفول افزود: بیمارستان بزرگ دزفول دیگر جا ندارد لذا از بزرگان شهرستان دزفول انتظار می‌رود مردم را از برگزاری تجمعات، مراسم عروسی و عزا برحذر دارند.

وی درخصوص انتخابات نیز گفت: امروز نظام بیش از پیش به وحدت احتیاج دارد چراکه دشمن خارجی تاکنون تمام تلاش خود را از تحریم و جنگ برای مقابله با ایران به کار گرفته ولی نتیجه‌ای نگرفته است.

فرمانده انتظامی دزفول افزود: دشمن اکنون بر روی قومیت گرایی و تفرقه افکنی دست گذاشته و می‌خواهد از این طریق به ایران ضربه بزند لذا از بزرگان طوایف و قومیت‌ها انتظار می‌رود هوشیار باشند و مردم را نسبت به توطئه دشمنان آگاه کنند.

وی با بیان اینکه همه ما شیعه آل علی هستیم و زیر یک پرچم خدمت می‌کنیم، افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی خواهد بود.

سران عشایر، متنفذین، طوایف، سادات و بزرگان شهرستان دزفول در این نشست حاضر بودند ولی به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونایی از جمله زمان جلسه امکان گفت و گوی دوطرفه وجود نداشت و جلسه بعد از یک ساعت پایان یافت.

براساس رنگ بندی وزارت بهداشت هفت شهرستان خوزستان قرمز و ۱۵ شهرستان از جمله دزفول نارنجی هستند با این حال ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول که برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده تکمیل است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد