امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۰۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بخش قابل توجهی از زکاتی که توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) جمع آوری می‌شود باید صرف ایجاد اشتغال محرومان در خوزستان شود.

به گزارش تفکر جوان حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در حاشیه شورای زکات خوزستان در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: باید تلاش شود تا هر چه بیشتر از ظرفیت استان برای امر زکات استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه اولویت نخست در امر زکات توجه و کمک‌ به محرومان است افزود: باید در خصوص برداشت خرما نیز زکات گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ۷۷ درصد زکات جمع آوری شده به محرومان تعلق دارد ادامه داد: باید از ظرفیت زکات برای توانمندسازی قشر محروم جامعه استفاده کرد تا به ایجاد اشتغال و درآمد منجر شود.
وی افزود: برای جمع آوری زکات و تشویق مردم  به این امر مهم باید فرهنگ‌سازی شود و در این راه باید از نهادهای فرهنگی کمک گرفته شود.
وی بیان کرد: فرهنگ پرداخت زکات باید از دوران مدرسه آموزش داده شود تا این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: باید فرهنگ زکات به گونه‌ای در جامعه آموزش داده شود که مردم خود اقدام به پرداخت زکات کنند.
وی افزود: اگر اقداماتی که با پرداخت زکات انجام می‌شود شفاف سازی شود مردم به پرداخت زکات ترغیب و تشویق می‌شوند.
بر اساس اعلام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، میزان پرداخت زکات  در خوزستان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بالغ بر ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد