امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۱۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۷۰ درصد زکاتی که در خوزستان جمع‌آوری می‌شود صرف کمک به نیازمندان و محرومان این استان می‌شود.

به گزارش تفکر جوان جمال شیبه در نشست شورای زکات خوزستان بیان کرد: ۳۰ درصد دیگر زکات جمع آوری شده نیز صرف انجام پروژه‌های عمرانی همچون ساخت غسالخانه، مسجد و … می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ خوزستان جزو استان‌های با عملکرد ضعیف در بخش زکات بود افزود: میزان جمع‌آوری زکات در سال ۹۹ در خوزستان نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۱۰ درصدی داشت.
وی گفت: برنامه مصوب پارسال خوزستان برای جمع آوری زکات ۴۵۰ میلیارد ریال بود که بیش از برنامه کاری، مبلغی بالغ بر ۴۹۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.
شیبه بیان کرد: از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان انتظار داریم که امکان دسترسی مبلغان زکات را به سایت پهنه که میزان تولیدات کشاورزی خوزستان را نشان می دهد فراهم کنند تا در جمع‌آوری زکات دقیق تر عمل کنند.
وی افزود: امکان تهیه نرم افزاری برای تعیین میزان زکات در محل برای اطلاع کشاورزان را داریم که با موافقت اعضای شورای زکات می‌توان این نرم افزار را فراهم کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: در استانداری آمادگی برای همکاری فرمانداری ها و بخشداری‌ها با شورای زکات وجود دارد.
یعقوب شلیش پور افزود: لازم است که بخشی از زکاتی که جمع‌آوری می‌شود برای توانمند سازی افراد محروم و مددجویان استفاده شود.
استان خوزستان با تولید سالانه حدود ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی و عمل آوری ۱۲۸ نوع محصول، از نظر کمیت و تنوع تولید جایگاه نخست کشوری را دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد