امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۰۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:۳۷ تا ۳۸ هزار نفر معادل یک درصد جمعیت جامعه هدف در استان خوزستان، در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش تفکر جوان دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در اهواز، در جمع خبرنگاران بیان کرد:امروز آخرین نوبت تزریق واکسن بیماران خاص شامل بیماران تالاسمی ماژور، هموفیلی و ام ‌اس در خوزستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه پنج اردیبهشت تزریق واکسن کرونا به بیماران سرطانی در خوزستان آغاز و تا روز دوشنبه ادامه دارد افزود: تلاش می کنیم از روز سه‌شنبه، واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را شروع کنیم.

وی گفت: از مردم به ویژه افراد مسن تقاضا داریم به مراکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کرده و پرونده الکترونیک سلامت خود را تکمیل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه ابتدا واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، سپس ۷۵ تا ۸۰ سال و در ادامه در سنین پایین‌تر انجام خواهد شد ادامه داد:در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، عمده مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده‌اند اما در شهر اهواز و مراکز شهرستان‌ها تنها ۴۵ درصد مردم پرونده الکترونیک دارند.

وی افزود: در گام دوم واکسیناسیون، تمام افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند به ویژه بیماران خاص باید احتیاط کنند زیرا ایمنی ۲ هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن ایجاد می‌شود.

ابول نژادیان گفت: وضعیت بیماری در شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، بهبهان و اندیمشک باعث شده تا روند بیماری در خوزستان همچنان کاهشی نشود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا ۲ هفته آینده حداکثر کاهش را در تعداد بیماران مبتلا به کرونا داشته باشیم افزود: اکنون روند بیماری در خوزستان ثابت و هنوز کاهشی نشده است لذا نمی‌توان گفت از پیک بیماری عبور کرده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به فعالیت گروه یک شغلی تا ساعت ۱۱ شب اشاره کرد و گفت: با توجه به آیین عید فطر در خوزستان، امیدوارم بازگشایی‌هایی که در عید نوروز رخ داد، در عید فطر شکل نگیرد تا روند کاهشی بیماری ادامه داشته باشد.

به گزارش  تفکر جوان  بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد