امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۲۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: عاملان شکار ۲ راس میش وحشی در منطقه حفاظت شده کرایی به جریمه نقدی و مصادره سلاح محکوم شدند.

بهروز نجاتی در گفت و گو با خبرنگار تفکر جوان بیان کرد : این ۲ شکارچی به اتهام شکار ۲ راس میش وحشی پاییز پارسال پس از دستگیری به دادگاه معرفی شده بودند.

وی افزود : پس از احراز جرم این ۲ شکارچی ، آنها به ۶۵ میلیون ریال جریمه نقدی و ابطال مجوز حمل سلاح و مصادره آن به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد: البته این اداره دادخواست حقوقی مبنی بر مطالبه واریز جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار غیر مجاز ۲ راس میش وحشی که برابر مصوبه ۴۴٢ شورای عالی محیط زیست و بند ۵ از تبصره این مصوبه برای ماده بوده گونه شکار شده در مجموع برای هر ۲ راس مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال خواهد شد را نیز تسلیم مقام قضایی خواهد کرد که متهمان باید علاوه بر جریمه کیفری به محیط زیست پرداخت کنند.

وی گفت: با توجه فصل زادآوری حیات وحش به ویژه پستانداران و پرندگان انتظار می‌رود از هرگونه شکار در این منطقه خودداری شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، متخلفان به اشد مجازات محکوم می‌شوند.

منطقه حفاظت شده کرایی با وسعتی حدود ۶٠ هزار هکتار مهمترین زیستگاه قوچ و میش وحشی در خوزستان است که در ٣۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر شوشتر واقع شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد