امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۱۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: چهار فرد مبتلا به کرونا در خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

شکراله سلمان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان  افزود: در شبانه روز گذشته کرونا جان سه بیمار را در آبادان و یک بیمار را در خرمشهر گرفت.

وی اظهار داشت: در این مدت از تعداد ۵۰۱ آزمایش پی.سی آر. در جنوب غرب خوزستان ۲۷۴ مورد مثبت تشخیص داده شد.بر اساس معیارهای آزمایشگاهی ابتلای ۱۳۹ بیمار در آبادان، ۸۹ بیمار در خرمشهر و ۴۶ نفر در شادگان به بیماری کووید۱۹ تایید شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان را ۲۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: از تعداد بیماران جدید شناسایی شده ۲۵۱ بیمار به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار به دلیل مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند و ۵۴ بیمار پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند.

سلمان زاده وضعیت کرونایی منطقه جنوب غرب خوزستان را نگران کننده دانست و اظهار داشت: ظرفیت بیمارستان‌های آبادان تکمیل شده است که باعث تشکیل ستاد بحران در جنوب غرب خوزستان شد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان های خوزستان کاملا پر شده است و بالغ بر ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد