امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

رئیس اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران گفت: در سال جاری با محوریت این شرکت، مرکز مطالعاتی آنالیز مغزه، ژئومکانیک و پتروفیزیک در جنوب کشور ایجاد می شود.

به گزارش  تفکر جوان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران فرهاد محسنی روز شنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۰) در توضیح بیشتر در این باره افزود: تشکیل این مرکز در پی بررسی های علمی و تخصصی به عمل آمده و در هم افزایی مستمر و موثر این شرکت با دانشگاه صنعت نفت در چارچوب توافقنامه همکاری مشترک صورت می پذیرد.

وی اظهار کرد: انعقاد توافقنامه در زمینه مطالعات علوم زمین و مخزن فیمابین ملی حفاری و دانشگاه صنعت نفت برای نخستین بار منتج به استفاده مستقیم متخصصان این اداره از تجهیزات دانشگاه برای انجام مطالعات و آنالیز معمولی و به ویژه مغزه های حفاری و ایجاد تحول در این بخش شده است.

محسنی گفت: اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۳۹۹ با تغییر نگرش کلی در ارائه خدمات فنی تخصصی، ضمن ایجاد تحول بنیادین در زمینه عرضه تمامی خدمات عملیاتی و مطالعاتی مرتبط با اهداف خاص در هر پروژه، موفق به ارایه ۱۷ فقره برنامه کلان پیش بینی زمین شناسی و ۱۵ فقره گزارش پایانی زمین شناسی گردید.

رئیس اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این مجموعه همچنین در بخش عملیات زمین شناسی نیز با وجود پیچیده ترین شرایط زمین شناسی تحت الارضی، موفق به ارایه خدمات راهبردی حفاری برای ۹ حلقه چاه در میدان آزادگان، ۵ حلقه چاه در میدان نفت شهر و ۲ حلقه چاه در میدان گچساران ، با بهترین دقت و کیفیت با ایجاد رضایتمندی همراه با انتقال مناسب سطح دانش و تجربیات مفید به متقاضیان شد.

وی اظهار کرد: واحد مطالعات این اداره نیز برای اولین اجرای کامل مراحل آنالیز و مطالعات زمین شناسی مغزه های حفاری، ارایه گزارشات مهندسی نفت و تحلیل داده های چاه آزمایی برای میدان های دارخوین و اروندان و تفسیر نمودار های زمین شناسی برای میدان آزادگان را با موفقیت محقق ساخت.

محسنی گفت: با اتکا به توافقنامه با شرکت مناطق نفتخیز جنوب، انجام اسکن ۳۶۰ درجه مغزه های حفاری، مطالعات ژئومکانیک برای میدان گچساران، پردازش و تفسیر نمودارهای تصویرگر (Image Log) برای میادین نفتی گچساران، گلخاری، پرنج، آغاجاری و کوپال به طور کامل به سرانجام رسید که این توفیق منجر به درآمدزایی، حذف هزینه های بالاسری و کسب امتیاز بالایی در مناقصات آتی می گردد.

رئیس اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این واحد موفق به ارایه سایر خدمات مطالعاتی از جمله مطالعه زمین شناسی تحت الارضی، تفسیر نمودارهای مخزنی (Full set)، تفسیر نمودارهای سونیک دوقطبی (Dipole Sonic)، تفسیر آزمایش فشار سازندی (MDT)، تفسیر نمودارهای بندش سیمان با کیفیت بالا و مورد تایید کارفرمایان معتبر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بخش با توجه به تجربیات فراوان در حفاری میادین پیچیده و در اختیار داشتن تمامی امکانات تخصصی و دانش فنی لازم، آمادگی انجام مشاوره و ارایه تمامی خدمات عملیاتی و مطالعاتی به شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت های بخش خصوصی را دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد