امروز

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۵۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز، ۱۲ شهریور با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر انقلاب و شیعیان جهان اظهار کرد: طبق روایات آمدن به نمازجمعه ثواب زیارت خانه خدا را دارد. من تمام نمازگزاران را به رعایت تقوی که همان اجتناب از گناه و انجام واجبات است دعوت می کنم زیرا اصل تقوی اجتناب از گناه و انجام واجبات می باشد و انجام بیشتر مستحبات و ترک مکروهات هم باعث ارتقاء درجه مومن می شود. 
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اکنون محصول خیلی خوبی را از گندم زارهای استان برداشت کردیم و به خودکفایی گندم دست یافتیم، ان شاءالله زکات این محصولات نیز حتما مدنظر قرار گیرد. اکنون نگرانی ما بابت پرداخت زکات محصول گندم کشاورزان استان است زیرا در صورت عدم پرداخت زکات محصولات، زمین برکات مردم را از مردم منع می کند.
 
موسوی جزایری با تأکید بر لزوم پرداخت زکات محصولات کشاورزان بیان کرد: امام صادق (ع) فرموده اند که “اگر مردم حقوقی را که بر گردن خود دارند بپردازند، به خیر و خوبی زندگی می کنند”. همچنین طبق سخنان و احادیث ائمه (ع) پرداخت زکات باعث افزایش نعمت و رزق و روزی می شود. واقعا نگران هستیم که برخی نسبت به پرداخت محصولات خود کوتاهی کنند و علاوه بر خود به دیگران نیز ضربه بزنند. ان شاءالله که در استان، کشاورزان با پرداخت زکات اموال خود را بیمه و رزق و روزی خود را فراوان کنند. 
 
امام جمعه اهواز در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هم ملت و هم دولت سخنان مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی را نباید فراموش کند و ما باید هر چه در این مسیر می توانیم، کمک کنیم زیرا این امر را وظیفه و تکلیف شرعی خود می دانیم. سعدی در یکی از اشعار خود گفته است “هر که نان از عمل خویش خورد، منت حاتم طائی نکشد” اما کشور آمریکا در نظر برخی افراد مانند حاتم طائی است. در صورتی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اعتماد به نفس داشته باشیم و نیازهای کشور را تأمین کنیم تا به کشورهای آمریکایی و اروپایی احتیاجی نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: اگر قادر به تأمین نیازهای کشور باشیم و از این کار خودداری کنیم، ظلم و خیانت کرده ایم و اگر با وجود اینکه می توانیم نیازهای خود را تولید کنیم، باز هم به سراغ کشورهای دیگر برویم به مستکبرین روی آورده ایم.
 
موسوی جزایری خواستار همت مردم و مسئولین نسبت به خرید تولیدات داخلی شد و تصریح کرد: مردم و مسئولین استانی و سایر دولتمردان تلاش کنند تا به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند؛ با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و مردم باید نوشت افزار و لوازم التحریر مورد نیاز خود را تهیه کنند، طبق اطلاعات من تولیدات بسیار خوبی در کشور وجود دارد و توصیه مؤکد من این است که تا زمانی که تولیدات ایرانی وجود دارد، نباید به کشور خود پشت کنیم و به کفار و تولیدات سایر کشورها روی بیاوریم و این گونه کارگران خود رابیکار کنیم. این امر خلاف شرع و غلط و خیانت است و باید مانند یک دستور واجب به خرید تولیدات داخلی عمل کرد. 
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه بیماری غرب زدگی کشور را بدبخت کرده است، خاطرنشان کرد: غرب زدگی یک مرض و بیماری است که برخی به آن مبتلا هستند، یعنی با ملت خود مخالفت می کنند و بسیار عاشق غربی ها هستند. در گذشته تعداد این بیماران بسیار زیاد بوده و اکنون این تعداد کاهش یافته است و امیدواریم که خداوند این بیماران را شفاء دهد و سایه رهبر را بر سر این ملت و کشور مستدام گرداند. همچنین ان شاءالله خداوند تمام مردم را قدردان عزت و استقلال مملکت ما قرار دهد. 
 
وی با اشاره به قدرتمندی قرارگاه پدافند هوایی منطقه جنوب غرب کشور، عنوان کرد: این قراردگاه که به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد، امروز با بهره گیری از انواع وسایل پیشرفته و امکانات وسیع و با اراده و عزم آهنین در راستای حفاظت و حراست از آسمان میهمن ما ایستادگی می کند. ان شاءالله خداوند بر قدرت این قرارگاه بیافزاید. 
 
موسوی جزایری در خصوص تشابهات ماه مبارک رمضا ن با دهه اول ماه ذی الحجه گفت: در روز اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج مقدس و ملکوتی حضرت امیرالمومنین (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) را در پیش داریم که این خیر بزرگ نصیب تمام شیعیان شد و سایه ائمه اطهار و امام زمان (عج) را بر سر تمام شیعیان افکند. در پایان ماه مبارک رمضان عید سعید فطر قرار دارد و در ذی الحج نیز عید قربان را جشن می گیریم. همچنین در ماه رمضان شب های قدر وجود دارد و در دهه اول ماه ذی الحجه روز عرفه که بسیار مقدس و مهم است، را در پیش داریم. از دهه اول ماه ذی الحجه به رمضان الصغری یاد می شود و عباداتی که برای این دهه و به ویژه روز عرفه تعیین شده، ثواب های زیادی مانند ثواب زیارت حج را دارند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد