امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۳۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: سه پروژه شبکه فوق توزیع برق خوزستان، با ارزش سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

به گزارش تفکر جوان  محمود دشت بزرگ در آیین بهره برداری  از سه پروژه شبکه فوق توزیع برق خوزستان که به صورت ارتباط زنده با وزیر نیرو در مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع جنوب غرب زرگان برگزار شد، اظهار داشت : در دومین هفته پویش #هرهفته الف_ ب _ ایران، سه پروژه پست و خط، شبکه فوق توزیع شامل فاز اول پست ۱۳۲ کیلو ولت و خط سردشت دزفول، پست ۱۳۲ کیلو ولت GIS بیدبلند و خط ورودی این پست در ماهشهر و پست ۱۳۲ کیلو ولت پاک چوب و خط ورودی آن در شوش، با دستور وزیر افتتاح رسمی شده اند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها را چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه ها ۱۹۲ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه و ۷۲ کیلومتر مدار به طول خطوط، اضافه شده است.
دشت بزرگ خاطرنشان کرد : این پروژه ها در بخش زیرساختی صنعت برق استان بهره برداری شده و باعث توسعه صنعت برق و افزایش پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۰ خواهند شد.
وی تصریح کرد: پایداری برق بخش خانگی و تامین برق مورد نیاز مشترکین جدید در کنار تامین برق مورد نیاز صنایع و کشاورزی در خوزستان، هدف برنامه ریزی پروژه های شرکت برق منطقه ای خوزستان است .

سیل ۱۳۹۸ بر صنعت برق خوزستان خسارتی وارد نکرد

معاون عمرانی استانداری خوزستان در این آیین با اشاره به اقدامات مهم دولت در صنعت برق استان خوزستان در سال های اخیر گفت: استان خوزستان بحران های فراوانی را از جمله سیلاب سال ۱۳۹۸ که بسیار وسیع بود و مناطق بسیاری را دچار آبگرفتگی و خسارت کرد پشت سر گذاشت، ولی  شاهدبودیم که در حوزه برق توقفی در تولید و خدمات رسانی به مشترکین نداشتیم.

فاضل عبیات ادامه داد : در سیل گذشته پست‌های برقی که در مناطق سیل زده و آب گرفته جانمایی شده بودند کاملا ایمن مانده و هیچگونه خسارتی به آنها وارد نشد ونیز در بحران ریزگردها در بهمن ۱۳۹۵ اقدامات بسیار خوب و ویژه‌ای انجام شد که در این حوزه بعد از آن سال با توجه به حوادث مشابهی که رخ داد مشکلی در توزیع برق استان رخ نداده است .

وی خاطرنشان کرد : با تعویض مقره ها و و تجهیزات مربوط به پست های برق و خطوط انتقال نیرو و همچنین در بحث مدیریت این سیستم ، استان خوزستان در حال حاضر  به بزرگترین ناوگان مقره شویی در کشور دست پیدا کرده است که از جمله دستاوردهای وزارت نیرو می باشد .

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت : در سال های اخیر خطوط انتقال و فوق توزیع برق ، خطوط هادی‌هایی با ظرفیت بالا و نیز تجهیزات و تاسیسات مرتبط با بحث شبکه های فوق توزیع برق افزایش داشته است.

عبیات افزود : در یکی از سال های اخیر  رشد روند بار برق مصرفی در خوزستان منفی بود که طی ۲ سال متوالی ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ آهنگ رشد بار هم ثابت ماند ؛ در سال ۱۳۹۹ با مدیریت جدید شرکت برق منطقه ای استان خوزستان توانستیم با توجه به گرمای بسیار شدید استان که همراه با درصد بسیار بالای رطوبت بود، پیک مصرف در تابستان سال گذشته را به خوبی طی کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه برق بیان کرد : این دستاوردها گام بسیار بلند و موثری در راستای حمایت از تولید و پشتیبانی از تولید است که دولت در سال‌های اخیر در صنعت برق برای خوزستان انجام داده است .

آیین بهره برداری از سه پروژه شبکه فوق توزیع برق خوزستان، صبح امروز همزمان با سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در محل دیسپاچینگ جنوب غرب اهواز برگزار شد .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد