امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران

 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان از تهران: آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید از موضوع حقوق‌های نجومی به آسانی عبور کرد.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، اعتماد مردم و جوانان ضربه فراوانی به علت حقوق‌های نجومی ضربه فراوانی خورده است، این موضوع کمی نیست. وقتی اعتماد مردم سلب شود یعنی ما مردم را از دست می‌دهیم در حالی که مردم سرمایه این نظام هستند، مردم و جوانان این حقوق‌های نجومی را با حقوق‌های خود مقایسه می‌کنند. براساس چه معیار و امتیازی و بهدلیل انجام کدام کار ویژه این حقوق‌های بالا به آنان پرداخت شده است، این سوالات اساسی است که باید پاسخ داده شود. البته مقام معظم رهبری هم در این زمینه تذکر دادند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر یاز سخنانش تصریح کرد: در موارد به جا و لازم قوه‌قضاییه نیز باید ورود و با متخلفان برخورد کند چون موضوع ساده نیست، از دولت محترم تشکر می‌‌کنم که وارد موضوع شد و گام مهمی در این زمینه برداشته است مخصوصا بیانی که رئیس‌جمهور محترم دارد که نباید ذی‌نفعان در تعیین حقوق‌ها و درآمدهای خودشان عامل و دخیل باشند، نباید ذی‌نفع خودش برای خود حقوق تعیین کند. معلوم است که دراین شرایط چه اتفاقی می‌افتد، آنان حقوق‌های کلانی برای خودشان تعیین می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: سطحی برای دریافتی‌های مدیران دولتی تعیین شد که اقدام مناسبی بود، البته باید تمامی دریافتی‌ها و درآمدها بیش از آن سطح تعیین شده نباشد. گاهی متاسفانه مطرح می‌شود که آقایانی که این حقوق‌های نجومی را دریافت کردند طبق قانون بوده است، بنده از این موضوع در تعجبم؛ اگر واقعا این حقوق‌ها قانونی بوده و آنان اقدام غیرقانونی انجام ندادند چرا مسئولان مربوطه از مردم عذرخواهی می‌کنند؟ کاری که قانونی انجام شده نیازی به عذرخواهی ندارد.

وی ادامه داد: چرا آقای نوبخت سخنگوی دولت از مردم به علت حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی عذرخواهی کرد؟! چرا وزیر دادگستری عذرخواهی کرد؟ به نظرم شخص آقای رئیس‌جمهور هم از مردم به دلیل حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران دولتی عذرخواهی کرد. معنای این عذرخواهی‌ها این است که پرداخت‌های غیرمتعارف به برخی مدیران دولتی غیرقانونی بوده و وجهه قانونی نداشته است، حقوق‌های نامتعارف حداقل وجهه شرعی ندارد.

امام جمعه موقت تهران برهمین اساس یادآور شد: در این شرایط باید یک اقدام جدی و برخورد مناسب انجام شود، آیا آقایانی که این حقوق‌های کلان را دریافت کردند، نمی‌دانند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف مستقر است؟ کجای این حقوق‌های نجومی عدل و انصاف وجود داشت.

وی اضافه کرد: فردی حقوق ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومانی هر ماه دریافت می‌کند از طرفی یک کارگر ساعت‌ها کار می‌کند و هر ماه حقوق یک یا دو میلیون تومانی دریافت می‌کند؛ کجای این عدالت و انصاف است؟ اگر این آقایان می‌دانستند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف مستقر است چرا این حقوق‌های نجومی را دریافت کردند و اگر هم نمی‌دانستند که شایستگی مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند، فردی که نمی‌داند پایه نظام اسلامی بر عدل استوار شده، لیاقت مسئولیت در این نظام اسلامی را ندارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید پرسید آیا اگر براساس آیین‌نامه‌ای که مغفول مانده، پول کلانی را مقابل این مدیران دولتی گذاشتند، آنان باید آن پول را این گونه تصاحب کنند؟ خود را مستحق این دریافت‌های کلان بدانند؟ بنده این مدیران را به تقوای الهی توصیه می‌ کنم، انسانیت، دین، شرف و کرامت انسانی خود را با مطاعی فانی و دنیوی نابود نکنید، حیف است.

همچنین آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به مناسک حج و ماه ذی‌الحجه، گفت: آل‌سعود که امال مزدور آمریکا هستند مگر می‌گذارند مسلمین از حج بهره‌مند شوند؟ مگر اجازه می‌دهند یک روشنگری به وجود آید؟ مگر می‌گذارند آزادانه حجاج ابراز برائت، انزجار و تنفر از دشمن شماره اول‌شان که آمریکاست، داشته باشند.

وی تاکید کرد: مگر آل‌سعود اجازه می‌دهند حجاج توطئه‌های دشمنان را بشناسند؟ یکی از بالاترین توطئه‌ها همین حاکمیت ننگینی است که در عربستان وجود دارد و این حاکمیت ننگین اجازه نمی‌دهد مسلمین از امنیت کنار خانه خداوند بهره‌مند شوند، امنیتی که قرآن آن را تصریح کرده است. ان‌شاءالله خداوند نظام سفاک و قتال حاکم بر عربستان را نابود کند که به جای ایجاد امنیت برای حجاج، میهمانان خداوند را می‌کشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه خونین منا، گفت: حادثه دلخراش و ننگین منا را هیچ گاه فراموش نکرده و نخواهیم کرد، این حادثه بسیار غم‌انگیز و دلخراش و جانکاه بود، این چنین با میهمانان خداوند برخورد کردند و آنان را در منا و در کنار خانه خدا کشتند، صاحب‌نظران می‌گویند اگر بالای سر این حجاج آب پاشیده می‌شد، عده زیادی از آنان زنده می‌ماندند اما آنان این کار را هم انجام ندادند و جنایت را در منا به حد اعلاء رساندند، از خداوند می‌خواهیم این نظام سفاک و قتال آل‌سعود را هرچه سریع‌تر نابود گرداند.

انتهای پیام/ خبرگزاری میزان –  http://www.mizanonline.ir/fa/news/216484

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد