امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۵۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: نخستین محموله گندم و دانه روغنی کلزا روز دوشنبه از مزارع به سیلوهای ۲ شهرستان خوزستان انتقال یافت.

امید جهان نژادیان  در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان  افزود:سه هزار تن گندم به سیلوی شهید رجایی اهواز و یک هزار و ۵۰۰تن دانه روغنی کلزا به مرکز خرید “بیوض ” از توابع شهرستان کارون انتقال یافته و برای پرداخت وجه ، وارد سامانه شد.
وی گفت: با گسترش عملیات برداشت در روزهای آینده ، روند انتقال ۲ محصول راهبردی گندم و کلزا به سیلوها و انبارهای ذخیره سازی غله و تعاون روستایی استان سرعت خواهد گرفت.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: ۱۰۶مرکز خرید گندم و ۴۰مرکز خرید دانه روغنی کلزا وابسته به تعاون روستایی و غله استان تجهیز و آماده سازی شده است.
جهان نژادیان با اشاره به اینکه برداشت گندم و کلزا در سه روز اخیردر مناطق جنوبی و جنوب شرق خوزستان شروع شده و به تدریج به سایر مناطق استان کشیده خواهد شد پیش بینی کرد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به نرخ تضمینی در خوزستان خریداری شود.
به گفته وی نرخ تضمینی هرکیلوگرم گندم با افت مفید ۴۰هزار ریال و کلزا ۱۱۰هزار ریال است.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان در سال زراعی جاری ۵۷۰هزار هکتار به کشت گندم و ۷۰هزار هکتار به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته و برای برداشت این ۲ محصول از ۲هزار و ۵۰۰دستگاه کمباین مهاجر و بومی به کار گرفته شده است.
پیش بینی شده خوزستان امسال از نظر خرید تضمینی گندم برای دهمین سال متوالی مقام نخست و خرید دانه روغنی کلزا جایگاه دوم کشوری را پس از استان گلستان کسب کند.
پیش بینی شده تا اوایل تیرماه سال جاری در مجموع ۵.۵میلیون تن محصولات پاییزی در خوزستان شامل گندم ، جو ، دانه روغنی کلزا ، چغندرقند ، سبزی ، محصولات صیفی و جالیزی از مزارع خوزستان برداشت شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال مقام نخست کشوری را دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد