امروز

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۵۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل شرکت ماهی کارون گفت: با توجه به افزایش ظرفیت کشت گندم و شلتوک و همچنین احداث کارخانه خوراک ماهی پیش‌بینی می‌کنیم در پایان سال مالی جدید که حسابرسی مالی آن خرداد ماه بسته می شود، سود شرکت به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش تفکر جوان ناصر مزرعاوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ماهی کارون توسط شرکت کشت و صنعت کارون با مساحت بیش از ۹۰۰ هکتار احداث شد.

وی افزود: تا قبل از اینکه شرکت را تحویل بگیریم، به صورت تک قطبی و فقط برای پرورش ماهی فعالیت داشت ولی با تلاش بسیار نسبت به فعال شدن در زمینه های دیگر از جمله کشت گندم، کُلزا، شلتوک و نخل و پرورش دام سبک و سنگین (گوسفند و گاومیش) اقدام کردیم.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون تصریح کرد: شرکت تا قبل از تحویل به تیم فعلی سالانه چند میلیارد زیان ده بود ولی در سال مالی ۹۹- ۹۸ یک فروش ۲۲ میلیاردی و ۶۵۰ میلیون تومانی که ۱۱ میلیارد و ۸۲۹ میلیون تومان آن سود بود را رقم زدیم.

مزرعاوی یادآور شد: با توجه به افزایش ظرفیت کشت گندم و شلتوک و همچنین احداث کارخانه خوراک ماهی پیش‌بینی می‌کنیم در پایان سال مالی جدید که حسابرسی مالی آن خرداد ماه بسته می شود، سود شرکت به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: زمان واگذاری شرکت به تیم ما ۸۴ نفر پرسنل مشغول به کار بودند که ۲۸ نفر آنها بازنشست و در حال حاضر نیز ۱۱۸ نیروی مستقیم و با احتساب کارگران فصلی مجموعاً در برخی ماه‌ها تا ۱۶۰ نفر نیرو هم داریم.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون عنوان کرد: دامداری را خودمان از صفر شروع کردیم و با احیای اراضی و توسعه این بخش خوشبختانه کار به خوبی انجام و در حال حاضر ۴۰۰ راس گاومیش و ۳۰۰ راس گوسفند داریم.

وی خبر داد: یک هزار قطعه ماهی خاویار یک گرمی را به صورت آزمایشی به شرکت منتقل کرده و خوشبختانه تعداد زیادی از آنها را وقتی به وزن سه کیلوگرم رسیدند به صورت گوشتی هر کیلوگرم معادل ۱۵۰ هزار تومان به مرکز پرورش خاویار در دزفول فروختیم.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون گفت: در این بین تعدادی از ماهیان خاویار را نگه داشتیم تا حد رشد کامل آنها را بدانیم که تاکنون به وزن بیش از ۵ کیلوگرم رسیده‌اند.

مزرعاوی تصریح کرد: تا قبل از احداث کارخانه خوراک ماهی باید نسبت به تأمین خوراک ماهیان پرورشی شرکت از شهرکرد اقدام می کردیم ولی با ساخت کارخانه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در این زمینه خودکفا شدیم و آمادگی همکاری با دیگر شرکت های پرورش ماهی در استان را نیز داریم.

وی بیان کرد: قبلاً صادرات ماهی به عراق انجام می‌شد ولی با توجه به خودکفایی این کشور در تولید ماهی فعلاً رکود شدیدی در زمینه فروش ماهی داریم؛ دیگر کشورهای همجوار با ایران نیز به دلیل داشتن دریا دیگر نسبت به استفاده از ماهیان پرورشی تمایلی ندارند.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون اضافه کرد: فعال شدن صنایع تکمیلی و استفاده از تولید مازاد شرکت در این زمینه جزو برنامه‌های بلندمدت شرکت ماهی کارون است.

مزرعاوی در خصوص اعتراض کارگران اخراجی شرکت نیز عنوان کرد: زمان تحویل شرکت برخی افراد منافع خاص داشتند که با هماهنگی همدیگر نسبت به تخریب کارگران و تفرقه افکنی اقدام کردند ولی با ورود به موقع تیم فعلی دست آنها از این منافع کوتاه و پس از پایان قرارداد با پرداخت تمام حقوق، سنوات و عیدی نسبت به عدم تمدید قرارداد آنها اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: قبلا پرورش چهار گونه از ماهیان گرمابی در این شرکت پرورش داده می شود که از آن جمله می توان به آمور و قزل اشاره کرد ولی بعد دو گونه دیگر ماهی بنّی و شیربت (تولید آن منحصرا در اختیار شیلات بود) را به تولیدات خود اضافه کردیم.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون ادامه داد: سال گذشته ۶۰۰ تُن گندم به مراکز خرید تضمینی و همچنین ۴۳۰ تُن شلتوک به بازار عرضه کردیم.

مزرعاوی خبر داد: دو هزار نفر نخل استعمران کاشتیم که بعد از سه تا چهار سال بازدهی دارند و محصولات تولیدی آنها نیز از سوی دولت خرید تضمینی می شود.

وی یادآور شد: برای خرید این شرکت ابتدا با مبلغ ۵۳ میلیارد تومان در سومین دوره از مناقصه برنده اعلام شدیم ولی بعد با اعتراض یک سری افراد مناقصه تورا و مجددا با اختلاف یک میلیون تومانی نسبت به قیمت قبلی باز هم خودمان برنده مناقصه شدیم.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون افزود: در اسناد مناقصه مساحت کل اراضی این شرکت همراه با ۸۰۰ هزار سهم واگذار شد ولی بعد فردی به اسم حیدری به عنوان اولین مدیر عامل این شرکت دارای یک سهم بود که به صورت قانونی خواستار عدم فروش آن شد.

مزرعاوی انتقاد کرد: همچنین اداره مسکن و شهرسازی برای ۱۷۴ هزار هکتار از اراضی این شرکت ادعای مالکیت داشت که متأسفانه قانون نیز به نفع آنها خلع ید شرکت ماهی کارون از این اراضی را به عنوان حکم قطعی صادر کرد.

وی یادآور شد: با وجودی که در این اراضی کشت گندم انجام شده و چند روز زمان مانده به برداشت داشتیم ولی آنها قصد تخریب زمین کشاورزی را داشتند.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون گفت: همچنین اداره دارایی برای مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بدهی واردات شکر آن هم از سوی شرکت ماهی کارون حساب‌های شرکت را مسدود کرد که بعدا متوجه شدیم شرکت کشت و صنعت نیشکر به خاطر نداشتن کارت بازرگانی چند سال قبل از کارت بازرگانی ما برای واردات استفاده و مالیات آن را به اداره دارایی پرداخت نکرده بود.

مزرعاوی در پایان خواستار شد: رئیس قوه قضاییه همیشه حق را به صاحبان اصلی آن رسانده و از تولید و تولید‌کننده حمایت ۱۰۰ درصدی داشته بنابراین تنها کسی که می‌تواند مشکل شرکت ماهی کارون را حل کند، حجت الاسلام رئیسی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد