امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۲۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان / مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: کار ساخت پنج تصفیه‌خانه در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام(ره) و ماهشهر با پیشرفت خوبی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم شاهد بهره‌برداری از سه تصفیه‌خانه باشیم.

صادق حقیقی پور روز شنبه در آیین آغاز پروژه ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز بیان کرد: اواخر امسال تصفیه‌خانه شادگان را وارد مدار می کنیم و سال آینده ۲ تصفیه خانه دیگر در شهرهای استان وارد مدار می‌شوند.

وی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه مردم خوزستان و اهواز جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون است که در این راستا تصفیه‌خانه شرق اهواز را افتتاح کردیم اگرچه نتوانستیم خوراک این تصفیه خانه را آماده کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اقداماتی که انجام دادیم و با مساعدت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، نمایندگان مجلس و  استاندار امیدوار هستیم در اسرع وقت تصفیه خانه شرق اهواز تکمیل و بحث تهیه خوراک این تصفیه‌خانه و مکانیزم دفع فاضلاب از آن را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در طرح بازسازی و توسعه تصفیه خانه قدیم غرب اهواز بنا داریم ظرفیت این تصفیه خانه را از ۴۵ هزار مترمکعب به ۶۰ هزار مترمکعب برسانیم تا بتوانیم از وضعیت موجود به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۴۰ میلیون یورو است.

حقیقی پور گفت: یکی از مشکلات شهر اهواز وجود ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و بزرگ است که در این طرح سه ایستگاه پمپاژ بزرگ در منطقه غرب اهواز لحاظ کردیم. در بحث منابع و اعتبارات با لطف رهبر معظم انقلاب، اعتبار خوبی برای فاضلاب شهر اهواز در نظر گرفته شده همچنین امسال و سال آینده مبلغ ۵۰ میلیون یورو به فاضلاب اهواز اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: نقاط حساس شبکه فاضلاب شهر اهواز را شناسایی کردیم که امیدوارم با برطرف کردن مشکلات فاضلاب این مناطق، رضایت مندی را در مردم ایجاد کنیم. نقاط انفصال کلکتورهای شرق اهواز، کلکتورهای اصلی شهر کوت عبداله و بخشی از کلکتورهای باقیمانده غرب اهواز به همراه ۲۵ ایستگاه پمپاژ بزرگ را شناسایی کرده و با عملیاتی شدن این ایستگاه ها و کلکتورها شاید بتوانیم ۹۰ منهول پمپ را حذف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه شهر اهواز حدود ۱۴۰ منهول پمپ دارد افزود:یکی از دلایل پس زدگی و بالا بودن سطح فاضلاب در خطوط لوله، وجود متعدد منهول پمپ‌ها است که سازه‌هایی غیراستاندارد بوده و برای دفع موقت فاضلاب تعبیه شده‌اند اما در مواردی عمر بسیار طولانی دارند و این موضوع باعث می شود با اندک اتفاقی در شهر اهواز یک دفعه با مشکل پس زدگی فاضلاب روبه‌رو شویم لذا از این بابت اجرای کلکتورها بسیار مهم و با اهمیت است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ شاهد اتفاقات بسیار خوبی در بودجه آب و فاضلاب خوزستان خواهیم بود. امیدوارم بتوانیم یک تحول جدی در بحث فاضلاب خوزستان به ویژه در مناطق جنوبی ایجاد و رضایت مندی مناسبی در بین مردم برقرار کنیم.

حقیقی پور افزود: همچنین برای شهرهای بهبهان، ایذه، شوش، بستان و اندیمشک نیز پنج تصفیه خانه با اعتبار ۷۰ میلیون یورو پیش بینی شده که همه کارهای آن انجام شده و منتظر هستیم تا بحث فاینانس آن انجام شود.

ساکنان بیشتر شهرهای جنوبی خوزستان و نیز شهر اهواز و کوت عبداله سال‌هاست به دلیل پس زدگی فاضلاب به ویژه هنگام بارش شدید باران، با مشکلاتی زیادی روبه رو هستند.

آبگرفتگی وسیع ناشی از بارندگی شدید آذر امسال به ویژه در اهواز، کوت عبداله ، ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) و به دنبال آن پس زدگی فاضلاب به دلیل فرسوده بودن و نداشتن طرفیت کافی شبکه فاضلاب ، مشکلات زیادی را برای شهروندان این مناطق ایجاد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد