امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۴۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خوزستان گفت: حمل چغندرقند و مدت محدود دوره حمل آن به استان های مقصدبه دلیل فسادپذیری این محصول ، باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که این جابجایی نیازمند روزانه ۲هزارو ۲۰۰ کامیون است.

به گزارش  تفکر جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا  اظهارداشت: آمار ارائه شده از سوی شورای کشاورزی استان، با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم، ۷۲ درصدی تولید کلزا، ۶۳ درصدی تولید چغندرقند و تولید بیش از ۲ میلیون تن تره بار، حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استان‌ها باید برنامه ریزی شود.

وی افزود : ۲ کارخانه تولید قند در استان اصفهان، ۲ کارخانه در استان فارس، ۲ کارخانه در استان کرمانشاه و در استان های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هرکدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند هستند و جابه جایی این محصول از استان نیازمند روزانه ۲هزارو ۲۰۰ کامیون است.

بهرامی نیا ادامه داد: مدیران استان های مقصد با برگزاری جلسات در سطح استان خود و ارائه مشوق های لازم می توانند مشکل اعزام ناوگان حمل و نقل به خوزستان برای جابه جایی محصول چغندرقند را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی با کارخانه‌های قند استان‌های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان، افزایش مقطعی کرایه حمل، اختصاص سهمیه تشویقی گازوئیل به میزان ۲۰ درصد، اضافه تناژ به میزان ۲ تن برای کامیون های حمل محصول و بازنگری در عوارض آزادراهها جزء اقدامات پیشنهادی تشویقی است.

بهرامی نیا افزود : کارخانه های قند استان‌های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان تصویب و مقرر شد دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  پیگیری های لازم را در خصوص امکان ارائه مشوق های لازم به ناوگان حامل چغندر قند به عمل آورد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد