امروز

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۱۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان قاسم سلیمانی‌ دشتکی در مراسم اهدای تجهیزات ورزشی به ۱۱۰ خانه ورزش روستایی خوزستان اظهار داشت: ورزش به افراد روحیه می دهد و صفت جوانمردی، پهلوانی و رادمردی را در بین جوانان گسترش می دهد همچنین باعث می شود که فرد از تخلف کردن دوری کند.

وی با اشاره به اینکه ورزش بومی محلی در کنار ورزش همگانی سلامت افراد را در پی خواهد داشت افزود: ورزش کردن باعث افزایش عزت نفس در افراد شده و روحیه پهلوانی و مردانگی را در بین ورزشکاران پرورش می دهد و منجر به کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان انتظار داریم که در کنار ورزش همگانی و ورزش روستایی به توسعه ورزش قهرمانی در روستاها توجه کند زیرا استعدادهای بسیاری در روستاها وجود دارد. معمولا در ورزش، پایه و اساس کار در دوران کودکی شکل می گیرد لذا باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس به دلیل اختصاص بودجه لازم برای مناطق محروم افزود:  بر اساس این اقدام زیبا و ارزشمند، مبلغ ۱۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال به تفکیک شهرستان‌ها در نظر گرفته شد  که رقم بسیار خوبی برای توسعه روستاها و مناطق محروم است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، امکانات خوبی همچون سالن های ورزشی در شهرها و روستاهای کشور احداث کرده است گفت: می توان سالن های موجود در روستاها را بدون صرف هزینه، چند منظوره کنیم و از دل روستاها قهرمانان ورزشی پرورش دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان افزود: در اوایل بهمن ماه سال گذشته، ۱۱ شهر در کشور قرمز بود که همگی در استان خوزستان بودند اما با تلاش همه ارگان ها، این آمار کاهشی شد تا حدی که ۲ هفته گذشته روند بیماری در تمام استان ها به غیر از خوزستان سیر صعودی داشت به همین دلیل در سطح ملی از ما تقدیر شد.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر تعداد شهرهای قرمز ما نسبت به قبل زیادتر شده اما با این وجود نسبت به کشور وضع بهتری داریم. آمار شهرهای قرمز کشور در سه، چهار روز گذشته به ۲۵۷ شهر و شهرستان رسید که این وضعیت هشدار دهنده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم کرونای نوع برزیلی وارد استان نشود زیرا خطر آن بسیار بیشتر است افزود: از مردم و مسئولان تقاضا دارم مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و همچنین پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا آمار بستری و فوتی استان کمتر شود.

سلیمانی دشتکی افزود: در حوزه ورزش نیز افرادی که قهرمان ملی بوده و طرفداران بسیاری داشتند را از دست دادیم لذا باید این بیماری را جدی گرفت. بیماری کرونا، رییس، ورزشکار و یا گروه نمی‌شناسد لذا باید فرهنگ‌ زندگی خود را تغییر دهیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد