امروز

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان،‌ غلامرضا شریعتی در افتتاحیه مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان که امروز (۱۰ شهریورماه) در اهواز برگزار شد اظهار کرد:‌ در تمام جوامع توسعه‌یافته مردم حقوقی بر حکومت‌ها دارند و همچنین بر عکس. تامین نیازهای مردم تکلیفی است که بر عهده‌ دولت است و حکومت‌ها موظف هستند شرایط زندگی مناسبی را برای آنها فراهم کند.

 

وی افزود:‌ همه آحاد جامعه از جمله معلولین و جانبازان باید از این خدمات برخوردار باشند؛ آنها نیز در جامعه حق حیات دارند و دولت باید شرایط مخصوصی برای این قشر فراهم کند. نباید گفته شود که چه تعداد معلول در جامعه وجود دارد و آیا تعداد معلولان، ارزش انجام تغییرات را دارد یا خیر. این افراد نیز باید مانند دیگر افراد جامعه بتوانند از تمام امکانات مانند اتوبوس، مترو و … استفاده کنند.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد:‌ جانبازان برای دفاع از وطن و دین خدا به جنگ رفته‌اند و این وظیفه ما را در برابر آنها چند برابر می‌کند. من در جلسات مختلف این مطلب را گفته‌ام و از شهرداری و نهادهای مختلف با جدیت خواسته‌ام شرایط و امکانات مناسبی برای جانبازان فراهم کند تا زندگی آنها تسهیل شود.

 

وی گفت: ‌محل عبور و مرور جانبازان در خیابان‌ها و سوار و پیاده شدن به اتوبوس‌ها باید تسهیل شود؛ انجام این کارها در استان خوزستان شروع شده است ولی به تدریج باید گسترش پیدا کند.

 

شریعتی با اشاره به تامین اعتبار تجهیز مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان، عنوان کرد: از آنجا که اعتبارات این مرکز در ردیف ملی قرار دارد و نمی‌توان از اعتبار استانی برای آن هزینه کرد؛ با هماهنگی با آقای نوبخت اجازه هزینه اعتبارات استانی برای تجهیز این مرکز را دریافت کرده‌ایم.

 

به گزارش ایسنا؛ مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان، با ۱۱ تخت شامل ۵ تخت سوییت و ۶ تخت بستری عمومی جهت ارائه خدمات درمانی به جانبازان، امروز در منطقه امانیه آغاز به کار کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد