امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود یک توده گردوغبار به استان از اواسط روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش  تفگر جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان و برخاستن گرد و غبار محلی در ساعاتی در مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکزی و غرب استان، و در مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش با وقوع این پدیده شاهد کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار ، احتمال اختلال در سفرهای برون شهری، بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، پاره شدن و سقوط تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و شکستن درختان وجود دارد.

بنابراین گزارش همچنین از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه  شمال خلیج فارس با افزایش سرعت باد و ارتفاع موج مواج خواهد بود که اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به غرق شدن احتمالی شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی ، و اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل استان هشدار داده است.

همچنین بالابودن ضرایب ناپایداری در روز یکشنبه سبب رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، تندبادلحظه ای و رگبارهای پراکنده و ریزش تگرگ و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی بویژه در مناطق شمالی، شرقی، غربی و مرکزی خواهدشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد