امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۳۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

مشاور رییس جمهوری و دبیر شواری عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ظرفیت لجستیکی موجود در شلمچه در حوزه صادرات کالا به عراق بالا و ارزشمند است.

به گزارش  تفکر جوان حمیدرضا مومنی در  بازدید از پایانه لجستیکی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت بسیار خوبی در شلمچه وجود دارد اما در حوزه زیرساخت ها باید اقدامات  دیگری نیز به انجام برسد.
وی افزود: در حال حاضر در بحث صادرات به سبب شرایط ناشی از شیوع کرونا محدودیت های بین المللی وجود دارد زیرا با جان مردم سر و کار دارد و باید به طور حتم پروتکل ها را رعایت کنیم و به هیچ عنوان جان مردم را فدای صادرات و تولید نمی کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه سلامت مردم محور اصلی است، گفت:  مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید دارند لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا ضمن رعایت پروتکل ها در جهت تقویت صادرات تلاش کنیم.
مومنی  با بیان اینکه آینده بسیار خوبی را برای شلمچه متصور هستیم افزود: بخش خصوصی در این منطقه به ویژه در حوزه صادرات سیمان، میوه و تره بار بسیار خوب و فعال پای کار است که البته باید تاسیسات دیگر نیز در شلمچه ایجاد شود.
وی گفت: در فاصله وجود کرونا باید زیرساخت ها را تکمیل و با برنامه ریزی بسیار خوب شهرک صادراتی و ترمینال صادراتی به معنای واقعی برای دپارتمان های مختلف را طراحی و اجرایی کنیم.
وی بیان کرد: با ایجاد زیرساخت ها در مرز شلمچه می توانیم سهم خوبی از اقتصاد میان ایران و عراق را به خود اختصاص دهیم.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد