امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۵۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان مراجعه به مراکز درمانی استان افزایشی است لذا از مردم تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش تفکر جوان دکتر فرهاد سلطانی در گفت وگوی زنده با سیمای خوزستان بیان کرد: در بعضی از شهرستان‌های خوزستان تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی روند افزایشی دارد و در شهرستان‌های شوش، اندیمشک و ایذه تعداد بیماران بستری ناشی از کرونا زیاد است.

وی با بیان اینکه پیک سوم کرونا از بهمن گذشته در خوزستان شروع شد و در نیمه اسفند به اوج خود رسید افزود: ابتدا بیمارستان های رازی و امیرالمومنین (ع) اهواز را برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفتیم و در ادامه سایر بیمارستان‌ها را وارد چرخه کرونا کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون، بیمارستان‌های رازی و امیرالمومنین(ع) به طور صددرصد در اختیار بیماران‌ کرونایی هستند و بیمارستان‌های گلستان، امام خمینی (ره)، ابوذر، فاطمه الزهرا(س)، شهید منفرد نیاکی و آیت اله کرمی اهواز به بیماران کرونایی و غیر کرونایی خدمات درمانی ارایه می‌دهند.

وی افزود: در اواسط اسفندماه تعداد تخت‌های بیمارستانی در اهواز با تعداد مبتلایان به کرونا برابری می‌کرد و به زحمت بیماران را در بخش‌ها مستقر می‌کردیم اما در بخش‌های آی سی یو با مشکل روبه‌رو بودیم زیرا تعداد تخت‌ها محدودتر بود.

سلطانی با بیان اینکه باید فرهنگ خود را با شرایط بیماری تطبیق دهیم تا از این وضعیت خارج شویم ادامه داد: انتظار داریم که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن را جدی بگیرند تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در ابتدای پیک سوم به لحاظ تعداد پرستار، پایین‌تر از حد استاندارد بودیم که برای برطرف کردن این مشکل، در برخی از مراکز همچون بیمارستان سلامت بیماران را زودتر از موعد ترخیص کردیم و پرستاران آنجا را به بیمارستان‌های کرونایی منتقل کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تعداد مراجعه به مراکز درمانی خوزستان بیشتر از توان کادر درمانی است گفت: اقدامات زیادی در زمینه تامین و توزیع نیروی انسانی (پرستار و پزشک) انجام دادیم تا بتوانیم پاسخگوی بیماران باشیم به عنوان مثال نیروهایی را که متقاضی گذراندن طرح خود در مراکز درمانی بودند زودتر از موعد به کارگیری کردیم.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد