امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیر شبکه بهداشت و درمان ‌گتوند گفت: ۴۶۳ نفر در شهرستان گتوند از ابتدای فروردین جاری تاکنون به کرونا مبتلا شدند.

هومن کلانتری  در گفت و گو با خبرنگار تفکر جوان  با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در شهرستان گتوند افزود: ۵۲ درصد این بیماران مرد و ۴۸ درصد زن هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در این شهرستان در بیمارستان بستری هستند و دیگر بیماران با وضعیت بهتر در خانه دوران قرنطینه را سپری می‌کنند.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گتوند افزود: امسال تاکنون سه بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان گتوند جان خود را از دست دادند.

کلانتری گفت:از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سن بیشتر فوتی‌ها ۶۰ سال به بالا بوده اما نباید افراد با سن پایین‌تر از این بیماری غافل شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان گتوند در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، ادامه داد: بیشترین عامل انتشار کرونا برگزاری و حضور افراد در آیین‌های شادی و عزا، دورهمی خانوادگی و رعایت نکردن دیگر پروتکل‌های بهداشتی است.

استفاده نکردن حدود ۴۰ درصد از مردم گتوند از ماسک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌گتوند با تاکید بر استفاده از ماسک گفت:۳۰ تا ۴۰ درصد مردم شهرستان گتوند از ماسک استفاده نمی‌کنند.

کلانتری افزود: ماسک یکی از عوامل پیشگیری از شیوع کرونا است و استفاده از آن ضرورت دارد.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش  تفکر جوان، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد: با فوت ۱۷۲ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۶ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳ هزار و ۸۹۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۶۴ نفر رسید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد