امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۵۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به شناسایی ۱۰۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در شهرستان آبادان در مدت ۲۴ ساعت اشاره کرد و گفت:رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کرونایی‌های روزانه آبادان را سه رقمی کرد.

به گزارش  تفکر جوان  از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان دکتر شکراله سلمان‌زاده  اظهار داشت:در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۵۶ نمونه گرفته شده ۲۰۰ مورد جدید مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان های جنوب غرب خوزستان شناسایی شد که شامل ۱۰۴ بیمار جدید در آبادان، ۵۵ بیمار در خرمشهر و ۴۱ بیمار در شادگان می باشند.

وی افزود:از ۲۰۰ بیمارمثبت جدید ۱۶۸ بیمار (آبادان ۷۶ نفر، خرمشهر ۵۳ نفر و شادگان ۳۹ نفر) به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

سلمان‌زاده به فوت چهار بیمار شامل ۲ نفر در آبادان و ۲ نفر در خرمشهر اشاره کرد و گفت:در این مدت ۵۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند و ۴۱ بیمار پس از  بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت:در حال حاضر ۲۷۱ بیمار کرونایی در پنج بیمارستان در جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

وی افزود: با توجه به تغییر وضعیت آبادان از رنگ قرمز به نارنجی، همچنان آمار مبتلایان به ویروس جهش‌یافته و موارد بستری در بیمارستان‌های منطقه بالا است.

سلمان‌زاده  ضمن هشدار نسبت به عادی‌انگاری شرایط با تغییر رنگ‌ها  افزود: اوضاع فعلی شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حکایت از این عادی‌انگاری دارد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

در حال حاضر پنج شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد