امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۰۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات خوزستان نیاز به بررسی دارد و خود وزیر نفت نیز به این مسائل آگاه است.

وی افزود: در هفته دولت ۵۷۳ پروژه با اعتبار یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در خوزستان افتتاح شد که امیدوارم این تعداد در سال آینده افزایش پیدا کند. البته برخی از این پروژه ها مقرر شده تا در حضور مسئولان ملی افتتاح شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از وزیر نفت که پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان را برای رفع مسائل و مشکلات خوزستان متعهد شده تقدیر و تشکر می کنم.

شریعتی بیان کرد: از وزیر نفت بابت موافقت با راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در ماهشهر نیز تشکر می کنم.

وی خبر داد: برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی وزرای معین برای استان های مختلف انتخاب شدند که من تقاضا کردم تا وزیر نفت به عنوان معین خوزستان انتخاب شود. طبق اعلام اولیه وزیر کشور، وزیر نفت از معین بودن برای این استان استنکاف کرد که من گفتم خودم با وزیر نفت صحبت می کنم، خوشبختانه امروز موافقت وی را برای قبول این مسئولیت کسب کردم.

استاندار خوزستان خطاب به وزیر نفت عنوان کرد: محیط زیست هیچ استانی به اندازه خوزستان دستکاری نشده و انتظار داریم هرچند که دستکاری های فوق انکارناپذیر بوده و به نفع کشور هم بود ولی مسائل مربوط به عوارض آن را هم درنظر داشته باشید.

شریعتی گلایه کرد: متأسفانه از سال ۷۵ تاکنون درصد تملک دارایی خوزستان به تدریج کاهش پیدا کرده است. سال ۷۵ در حقیقت ۱۵ درصد به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد ولی در سال ۸۹ این میزان به هفت و نیم درصد کاهش پیدا کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان خوزستان در سال ۹۰ ششمین استان از نظر اعتبارات تملک دارایی بود، گفت: وضعیت فعلی که در این استان رقم خورده خیلی نگران کننده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد