امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۰۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: شرکت کشت و صنعت امیر کبیر با نام­های تجاری دُردانه و شُکرانه، موفق به دریافت اولین پروانه کاربرد نشان حلال برای فرآورده شکر سفید در کشور شد.

به گزارش تفکر جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان ، رضا قیصی پور بیان کرد: به استناد تبصره ۲ بند یک  ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است و نشان حلال دریافت شده از سایر نهادها، مرجعیت قانونی ندارد.

وی افزود: حلال به غذاهایی گفته می شودکه تولید و مصرف آن ها منطبق با مبانی و الزامات شرعی و فقهی دین مبین اسلام است و نشان حلال برای محصولاتی صادر می شود که بصورت حلال آماده و تولید می گردند.

بر اساس آئین نامه مربوط به این نشان، نه تنها تولید محصولات باید بر اساس قوانین خاص صورت گیرد بلکه نگهداری، حمل و نقل و ذخیره سازی آن ها نیز باید قوانین حلال را در بر گیرد.

در چند سال اخیر نشان حلال در کنار نشان استاندارد به عنوان یک نشان جهانی درکشورهای اسلامی صادر می شود و و دریافت این نشان کمک شایانی به صادرات و فروش محصولات غذایی دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد