امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

مهندس حیدر بهمنی در گفت وگو با سیمای مرکز خوزستان با تبریک هفته دولت و تجلیل از مقام والای شهیدان رجایی و باهنر، افزود: این شرکت اولین نهاد صنعتی است که به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران از بدو تاسیس در راستای بومی سازی این صنعت، تربیت نیروهای متخصص و پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت، گام برداشته و نقش اساسی در فرآیند تولید نفت و گاز ایفا می کند.
بهمنی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان « سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: این شرکت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در اجرای برنامه های ترسیم شده از سوی صنعت نفت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موفق عمل نماید.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: هم اکنون سیاست وزارت نفت بر محور توسعه میادین نفت و گاز بویژه میدان های مشترک تمرکز دارد و ملی حفاری همسو با این برنامه ها، نهایت توان عملیاتی و ناوگان حفاری خود را در این زمینه به کار گرفته است.

وی در پیوند با این مطلب، توضیح داد: در زمان حاضر شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری میدان های آزادگان و یاران در استان خوزستان، آذر در استان ایلام و فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی در استان بوشهر حضوری فعال دارد و نزدیک به یکصد حلقه چاه در این موقعیت ها حفاری و تکمیل می کند.

بهمنی به نخستین حضور میدانی متخصصان و کارشناسان این شرکت در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی اشاره و اظهارکرد: زمانی که شرکت های خارجی به بهانه تحریم کار در این میدان را رها کردند، ملی حفاری اولین شرکت ایرانی بود که در فاز ۹ و ۱۰ مستقر و اجرای پروژه را با مدیریت و تخصص ایرانی دنبال و به اتمام رساند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این برگ زرینی در کارنامه فعالیت های این شرکت است که سر آغاز حضور پر رنگ ملی حفاری در پروژه های کلید در دست (EPDS) شد و متعاقب آن حفاری در فاز های یک، ۱۷ و ۱۸ انجام و هم اینک حفاری ۲۲ حلقه چاه در فاز ۱۴ این میدان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه حفاری در میدان های نفتی و گازی در دریا نیاز به تخصص بالا و تجهیزات روز آمد دارد، افزود: هزینه روزانه هر دکل دریایی بیش از یکصد هزار دلار است و هزینه حفاری، تکمیل و تولیدی شدن هر حلقه چاه نفت یا گاز که ماه ها به طول می انجامد بسیار بالا است و همین امر لزوم سرمایه گذاری عظیم و کاربست ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته را برای توسعه میادین دریایی طلب می کند.

بهمنی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۸۰ درصد عملیات حفاری در دریا توسط متخصصان ایرانی مدیریت و اجرا می شود، اظهار کرد: بدنبال حضور فعال شرکت ملی حفاری ایران در این عرصه، هم اکنون شرکت های ایرانی متعددی در پروژه های حفاری در آب های خلیج فارس فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: مشارکت شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های بزرگ و ملی زمینه رقابت با شرکت های خارجی را فراهم و موجب تعدیل نرخ حفاری در کشور شده است.

وی افزود: مضاف براین انجام کار به دست نیروهای توانمند داخلی سبب اعتماد به توان داخلی، ایجاد اشتغال، بومی سازی دانش فنی و خوداتکایی در این صنعت راهبردی گردیده است.

بهمنی به نقش این شرکت در ایجاد فرصت های شغلی اشاره و خاطر نشان کرد: با توسعه صنعت حفاری در کشور و تقویت ناوگان حفاری در دهه گذشته زمینه ایجاد کار برای جوانان و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز صنعت نفت فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: مدیریت جهادی و تفکر بسیجی مجموعه کارکنان این شرکت، زمینه رشد صنعت حفاری را مهیا و امروزه این شرکت در ردیف شرکت های صاحب نام در عرصه صنعت حفاری شناخته شده است.

وی با گرامیداشت هفته دولت، از کارکنان سختکوش بویژه کارکنان مستقر در مناطق عملیاتی و همراهی خانواده های آنان که نقش موثری در بالندگی این صنعت دارند، قدردانی به عمل آورد.

بهمنی ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، تصریح کرد: موفقیت امروز ایران اسلامی در تمامی زمینه ها از جمله صنعت حفاری مرهون خون شهدا، خانواده های معزز آنان و ایثارگران است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد