امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۰۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش میزان ابتلا بدون همکاری مردم موثر نخواهد بود.

به گزارش تفکر جوان سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی در حاشیه برگزاری نشست ستاد کرونا در استان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان اظهار داشت: این طرح با حضور چهار هزار تیم و ۱۴ هزار بسیجی از ۲۳ اسفندماه سال گذشته با اولویت شهرستان های قرمز آغاز شد و نوع پشتیبانی نیز بر اساس شرایط هر منطقه تعیین شد.

وی افزود: در این مدت تیم های رهگیری، نظارتی و مراقبتی بر اساس شرایط هر منطقه خدماتی را در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه دادند؛ نمایندگان وزارت بهداشت نیز در بازدید از اجرای این طرح ابراز رضایت کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: کمک به کادر بهداشت و درمان استان برای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا یکی از اصلی ترین مسئولیت های گروه های جهادی در قالب این طرح بوده است.

وی بیان کرد: این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و امید است با همکاری مردم بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را در استان خوزستان قطع و از وضعیت قرمز خارج شویم.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در طرح شهید سلیمانی کادر بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، سپاه، شهرداری، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در کنار سایر دستگاه ها برای مقابله با ویروس کرونا و خدمت مومنانه به مردم استان تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد تا اندازه زیادی روند ابتلا را کند کرده و امید است با تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان روند نزولی را شاهد باشیم.

سرهنگ پاسدار حاجتی همچنین تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در سطح خوزستان مشاهده می شود، عدم استفاده از ماسک از سوی برخی شهروندان است که باعث افزایش شیوع ویروس کرونا شده و این درحالی است که اگر ۹۰ درصد مردم حداقل از ماسک استفاده کنند تا این اندازه با شرایط سخت و وضعیت قرمز مواجه نمی شدیم.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری مراسم های عزاداری و عروسی تا اندازه زیادی باعث کاهش روند ابتلای شهروندان به کرونا می شوند گفت: طرح شهید سلیمانی نیز تنها با همکاری مردم موفقیت آمیز خواهد بود و در غیر این صورت نمی توانیم در هدف گذاری خود با موفقیتی همراه باشیم.

طرح شهید سلیمانی با هدف کمک به کادر درمان خوزستان و با استفاده از ظرفیت بسیج و گروه های جهادی با حضور ۱۴ هزار بسیجی در سطح خوزستان همزمان با برخی استان ها اجرا شده است.

در این طرح، غربالگری، تست‌گیری محله محور ، شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا و معرفی آن ها به بیمارستان ها و همچنین اهدای بسته های معیشتی به خانواده های درگیر ویروس از جمله اقدامات اصلی به شمار می رود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد