امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۱۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

عضو شورای مشورتی علمی و رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ گفت: بنا بر تحلیلهای صورت گرفته و با توجه به تغییرات و تحرکاتی که از نظر اپیدمی کرونا در ترکیه صورت گرفته خطر انتشار ویروس از این کشور به مناطق غربی کشورمان از جمله استان کردستان و آذربایجان غربی وجود دارد.

دکتر حمید سوری  در گفت و گو با خبرنگار تفکر جوان  در اهواز اظهار داشت: در سفر سه روزه‌ای که به استان خوزستان داشتیم تجربه خوبی کسب شد و نتایجی که در  مدیریت اپیدمی در استان خوزستان حاصل می شود  می‌تواند مورد استناد و استفاده استان‌های دیگر قرار گیرد.

وی از خوزستان به عنوان نمونه ای کوچک از ایران تعبیر کرد و گفت: تنوع اقلیمی، جمعیتی و فرهنگی که در خوزستان وجود دارد در هیچ استانی دیده نمی‌شود لذا درس‌هایی که از این استان آموخته‌ایم کاربردهای کشوری خواهند داشت.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹با اشاره به آغاز طغیان کرونا در خوزستان از شادگان بیان کرد: خوزستان هم مرز با کشور عراق است هر چند ویروس وارد شده به این استان انگلیسی است اما منشا آن عراقی است با تلاش استان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز سرعت اپیدمی به شدت گرفته شد و روند آن خیلی کمتر از چیزی بود که انتظار داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به قرابت فرهنگی میان مردم خوزستان و عراق و در پیش رو بودن عید سعید فطر و اهمیت این عید در میان مردم منطقه اگر دقت لازم در این زمینه صورت نگیرد امکان بالا رفتن مجدد سرعت انتشار وجود دارد.

سوری با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان بیان کرد: در بازدید که از سوسنگرد و حمیدیه داشتیم متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی درآنجا بسیار ضعیف است و هیچ نمودی  از این که این شهرها قرمز هستند و ما وارد یک شهر بحران زده شده‌ایم  مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ساده انگاری و ساده اندیشی مردم می تواند به شدت به گسترش کرونا در استان دامن بزند.

 

۸۲ درصد کاهش مرگ و بستری با اجرای طرح شهید سلیمانی

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ با اشاره به تاثیر مثبت اجرای طرح شهید سلیمانی درکشور بیان کرد: فاز یک این طرح در حدود  ۷۵ درصد عملیاتی شد اما بسیاری از مولفه‌های آن مانند استفاده ار فناوری های نوین و رهگیری و رصدها اجرایی نشد.

وی یادآور شد: پس از اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از ۸۲ درصد کاهش مرگ و بستری داشتیم که قابل تحسین بود و کشور را از یک بحران جدی  نجات داد.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد