امروز

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع گرد و خاک محلی و موقتی و افزایش نسبی دما پدیده غالب جوی در ۲ روز آینده در بیشتر مناطق خوزستان است.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ، تا اواسط روز شنبه با توجه به ضرایب بالای ناپایداری و عبور موج ضعیف ، افزایش ابر و بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و تند بادهای لحظه‌ای به خصوص در مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.
وی گفت: در این ایام وزش بادها در بعضی ساعات متوسط تا نسبتا” شدید همراه با برخاستن گرد و خاک محلی و موقت خواهد بود ضمن آنکه روند افزایش دما تا روز پنجشنبه و سپس از روز جمعه  روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
روز شنبه هفته آینده تا اواخر یکشنبه آبهای شمال و شمال غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است.

در شبانه روز گذشته رامهرمز با ۳۱.۶و ایذه با ۱۲.۸ درجه سا نتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را داشتند.
حداکثر دمای اهواز در این مدت بین  ۳۰.۵ و به ۱۷.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
در همین حال هواشناسی خوزستان در ۲ روز آینده هشدار زرد جوی برای استان اعلام کرد.
کاهش دید افقی ناشی از افزایش غلظت آلاینده های گرد و خاک ، احتمال اختلال در سفرهای برون شهری ، بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی ، آسیب رسیدن به سازه های موقت و گلخانه ها ، تابلوهای و بنرهای تبلیغاتی و بازرگانی ، سقوط اجسام از ارتفاعات به خصوص در کارگاه‌های ساختمانی و شکستن درختان از پیامدهای هشدار زرد هواشناسی است.
هواشناسی خوزستان از روز شنبه چهاردهم فروردین ماه با توجه به تغییرات جوی و متلاطم شدن آبهای شمالی خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان ، هشدار نارنجی اعلام کرده است و از دستگاه های اجرایی و خدماتی خواسته شده تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد