امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۲۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: ۱۳۲ هزار کیلوگرم موادغذایی در سال گذشته بعد از بازرسی‌ تیم‌های نظارتی این مرکز غیرقابل مصرف تشخیص و از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش تفکر جوان  از دانشکده علوم پزشکی آبادان نجمه سیدآقامیری چهارشنبه اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت آبادان در بازرسی‌های خود در سال گذشته با حضور و نظارت فعال بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه باتوجه به تعطیلی‌های مکرر اصناف مختلف و همکاری مردمی با استفاده از سامانه ۱۹۰ و با اجرای طرح شهید سلیمانی، با بازرسی از انبارهای بزرگ نگهداری از اجناس تاریخ مصرف گذشته در مناطق حاشیه شهر به همراه نیروهای پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، موفق به کشف انواع موادغذایی فاقد تاریخ مصرف معتبر شدند.

وی عمده مواد موادغذایی کشف شده را شامل انواع  نوشیدنی‌ها، شیر پاکتی، مواد پروتئینی بسته‌بندی و سایر اقلام غذایی بیان داشت و افزود: پس از هماهنگی توسط نمایند حقوقی دانشکده علوم پزشکی آبادان و اخذ مجوزهای لازم، با رعایت ضوابط قانونی مواد مکشوفه از چرخه مصرف خارج شدند.

آقامیری بیان کرد: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و موارد مطرح‌ شده در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط پاسخ داده می‌شوند.

۲۹۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد