امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۲۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پرونده تخلف برای ۳۳ مرغداری در استان که عرضه خارج از شبکه داشتند تشکیل و یک واحد نیز پلمب شد.

به گزارش  تفکر جوان امیر حسین نظری در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری که با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار کشور با مدیریت رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد بیان کرد: ۲۳ واحد صنفی که بر خلاف پروتکلهای بهداشتی ، اقدام به عرضه مرغ زنده می کردند نیز به دادستانی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه با دستور استاندار خوزستان با متخلفان در بخش مرغ برخورد خواهد شد، ارزش ریالی این تعداد پرونده تشکیل شده را ۵۳ میلیارد و ۷۹۸ میلیون و ۴۳۰ هزار ریال عنوان کرد.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: کارشناسان این سازمان در کشتارگاه های استان مستقر هستند و تمامی ورود و خروج مرغ را رصد می کنند این کار به منظور جلوگیری از هرگونه تخف در این بخش در حال انجام است.

نظری در ادامه با اشاره به اینکه برای یکصد مرغداری متخلف در استان نیز کسر سهمیه نهاده در نظر گرفته خواهد شد بیان کرد: به واحدهای تولیدی مرغداری در شرایط مختلف کمک های زیادی شده است و انتظار می رود که در تامین مرغ در استان همکاری لازم را داشته باشند و مرتکب تخلف نشوند.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان بیان کرد: متاسفانه در موارد مختلف مشاهده شده است که برخی مرغداری ها در خوزستان مرغ های تولیدی خود را به استان های دیگر می فروشند.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: میزان تولید مرغ در استان جوابگوی نیاز مصرف استان نیست و به همین دلیل است که واردات مرغ به استان انجام می شود ولی مرغداری ها بارها نسبت به این اقدام اعتراض داشتند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان در ادامه این نشست بیان کرد: مرغ به اندازه نیاز استان وجود ندارد و همین موضوع باعث افزایش قیمت و کمبود این کالا در بازار می شود.

بهرام جباری ادامه داد: بازرسی ها از بخش های مختلف تولید و عرضه مرغ در استان با شدت در حال انجام است اما این اقدام به تنهایی نمی تواند مشکل مرغ در استان را حل کند.

وی گفت: بازرسان این سازمان در کشتارگاه ها برای رصد وضعیت کشتار مرغ مستقر شده اند اما متاسفانه در مواردی توافق های مخفیانه انجام می شود که باعث ایجاد اختلال در بازار مرغ می شود.

کمبود و افزایش قیمت مرغ در خوزستان و سایر استان ها مدتی است که به یک دغدغه تبدیل شده است.

راهکارهای مختلفی از سوی استاندار خوزستان برای برطرف کردن این مشکل مطرح شده است که از آن جمله کسر سهمیه نهاده  مرغداری هایی است که مرغ تولیدی خود را به کشتارگاه ها تحویل نمی دهند و یا به اندازه کافی تولید ندارند.

در خوزستان ۷۵۰ مرغداری فعال وجود دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد