امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۰۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با اشاره به آلودگی قطعی جنگلهای بلوط منطقه به آفت جوانه خواربلوط و عدم جوابگویی مبارزه زمینی برای کنترل و مهار آفت گفت: لزوم مبارزه هوایی با این آفت را به اطلاع مسوولان رده بالاتر رسانده ایم و موضوع دردست پیگیری است.

علیرضا فتح الهی  در گفت وگو با خبرنگار تفکر جوان گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول با همکاری استان رایزنی هایی  با سازمان جنگلها و مراتع  انجام داده و  نسبت به  استفاده از خدمات ویژه هوایی( هواپیما) جهت ارائه کار با کیفیت و کمیت وسرعت عمل زیادتر، اعلام نیاز کرده است‌.

وی افزود: سازمان جنگل ها و مراتع برای احداث باند فرود در دل جنگل های دزفول در راستای  مبارزه با آفت درختان بلوط قول مساعد داد.
فتح الهی اضافه کرد: در این راستا طی بازدیدی که  از مناطق مستعد  جهت احداث باندخاکی ویژه خدمات هوایی در ۲ محل دشت گرگان و منطقه دورک در دل جنگلهای زاگرس شهرستان دزفول صورت گرفت  به همکاران در سازمان جنگلهاو مراتع این پیشنهاد ارائه شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول اظهارداشت: مسوولان سازمان جنگل ها و مراتع نیز  قول همکاری، بررسی و فراهم کردن اعتبارات عمرانی احداث باند را باتوجه به ضرورت امر داده اند.
وی گفت: در صورت احداث باند فرودگاه، خدماتی به جنگلهای شهر های همجوار نیز داده خواهد شد.

وی ادامه داد: آفت جوانه خوار بلوط در جنگل های شهرستان دزفول گسترش یافته و  مبارزه با این آفت در مساحتهای آلوده در سالهای گذشته صورت نگرفته است .

اخیرا عملیات آفت زدایی علیه آفت جوانه خوار در سطح یکهزار و ۳۱۷ هکتار از جنگل های بلوط دزفول آغاز شده است.

۴۰ هزار هکتار از جنگل های منطقه زاگرس در شمال خوزستان دچار افت کرم جوانه خوار شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد