امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۲۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کاهش ۱۴ درصدی موارد فوت کرونایی در خوزستان خبر داد.

به گزارش  تفکر جوان دکتر فرهاد ابول نژادیان  در نشست مدیریت کرونا خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار داشت: موارد بیماری در هفته منتهی به ششم فروردین ماه نسبت به هفته قبل ۱۳ درصد کاهش یافته همچنین موارد بستری چهار درصد کمتر شده است.

بروز بیماری در شهرستان هفتگل نسبت به دیگر نقاط استان بیشتر است

وی با بیان اینکه بروز بیماری در شهر اهواز ۱۷ درصد کاهش یافته است افزود: بروز بیماری در شهرستان های شادگان و کارون ۴۶ و ۵۲ درصد کاهش یافته است ولی در بهبهان، ایذه، دهدز و اندیمشک به ترتیب ۳۴، ۲۲، ۲۹ و ۵۹ درصد افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بروز بیماری در شهرستان هفتگل نسبت به دیگر نقاط استان بیشتر است. در هفتگل به ازای یکصد هزار نفر، یک هزار و ۴۰۰ نفر مبتلا شدند که بسیار خطرناک است‌. در شهرستان اهواز به ازای یکصد هزار نفر، ۶۷۲ مبتلا به کرونا هستند.

فوت ۱۳۶ نفر در هفته منتهی به ۶ فروردین

وی افزود: بیشترین تعداد فوت هفتگی در پیک اول بیماری ۲۲۰ نفر بود که این رقم در هفته آخر سال ۹۹ به ۲۲۴ نفر افزایش یافت اما در هفته منتهی به ۶ فروردین ماه ۱۳۶ نفر فوتی داشتیم و میانگین سن فوت شده ها ۶۶ سال است.

ابول نژادیان گفت: روند بروز بیماری در هفته آخر سال ۹۹، یک هزار و ۹۸ نفر بودکه این تعداد اکنون به ۲ هزار و ۱۰۴ نفر رسیده است که امیدوارم با اعمال شدید محدودیت ها تا قبل از ماه رمضان از پیک بیماری خارج شویم.

روزانه سه هزار و ۶۰۰ نفر به مراکز منتخب مراجعه می کنند

وی ادامه داد: در یکم فروردین ماه روزانه ۱۶۴ بیمار بستری داشتیم که این تعداد امروز به ۱۲۸ بیمار کاهش یافته است. تعداد مراجعه به مراکز منتخب ما در هفته پایانی سال ۹۹ که تا ۲ هزار و ۱۰۰ نفر کاهش یافته بود اکنون به سه هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است. روند مراجعه به بیمارستان ها در هفته آخر اسفند در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بود که این تعداد در روز دوم فروردین ماه افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه روند کاهشی موارد بستری از روز پانزدهم اسفند در اهواز شروع و در روز سی ام متوقف شد گفت: روند سرپایی های اهواز در روز اول فروردین از ۲۵۰ به ۵۰۰ نفر رسید همچنین تعداد بستری ها از ۷۰ نفر به ۸۰ نفر افزایش یافت اگرچه اکنون موارد بستری کاهش یافته است.

وضعیت بیماری در شوش نگران کننده است

وی افزود: آمار بستری ها در شهرستان شوش نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر است. شهرستان شوش حدود ۸۰ بیمار بستری دارد و روزانه ۱۲ بیمار بستری می شوند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

ابول نژادیان گفت: روز قبل ۱۹ هزار و ۶۱۵ تست کرونا انجام دادیم که نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است. هر چه تعداد تست بیشتری انجام دهیم بیماریابی بهتری خواهیم داشت که این موضوع به مهار بیماری کمک می کند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد