امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۳۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با هشدار به شهروندان برای مراقبت از فعالیت مجرمان سایبری در کنار خودپردازها گفت: اگر افراد ناشناس تقاضای استفاده از خدمات بانکی به وسیله کارت بانکی شما و دریافت پول نقد را داشتند، به هیچ‌ وجه آن را نپذیرید.

سرهنگ شاهین حسنوند  در گفت‌وگو با خبرنگار   تفکر جوان  افزود: مجرمان سایبری در کنار دستگاه‌های خودپرداز بانکی می‌مانند و با طرح این موضوع که نیاز به پول نقد دارند از شهروندان می‌خواهند مبلغی را به کارت آنها منتقل کنند و آن مبلغ را به آنها بدهند.

وی افزود: کارت‌هایی که مجرمان سایبری برای دیگران پول واریز کرده و وجه نقد دریافت می‌کنند کارت‌های اسکیمر شده‌ای هستند که مجرمان تلاش دارند با این ترفند ردپای مجرمانه خود را پاک کرده و دیگران را مقصر جلوه دهند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهارداشت: شهروندان به هیچ عنوان به درخواست واریز وجه به حساب خود و دریافت و تحویل آن به دیگران پاسخ مثبت ندهند.

وی افزود: در صورتی که کارت کپی «اسکیمر» شده باشد، با توجه به واریز شدن به حساب بانکی‌، فرد باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد از این روز از شهروندان انتظار می‌رود برای افراد ناشناس عملیات بانکی انجام ندهند.

سرهنگ حسنوند درخصوص شگردهای دیگر مجرمان سایبری گفت: مجرمان سایبری همچنین با حضور در کنار دستگاه‌های خودپرداز بانکی با بیان اینکه نیازمند پول نقد هستند و کارت بانکی به همراه ندارند از شهروندان می‌خواهند از طریق گوشی پول به حساب آنها واریز و با کارت بانکی خود پول را برداشت و به آنها تحویل دهند.

وی افزود: این مجرمان سایبری با رسیدسازهای جعلی نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند و با این ترفند بدون واریز هیچگونه پولی به حساب شهروندان از آنها پول دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان تاکید کرد: شهروندان برای افراد ناشناس خدمات بانکی ارائه ندهند و اگر کسی از آنها چنین درخواستی داشت، حتما قبل و بعد از واریز وجه، مانده موجودی بگیرند تا در صورت واریز قطعی وجه، پول دریافت کنند.

وی افزود: سارقان کف زن نیز با پرسه زدن در اطراف دستگاه‌های خودپرداز از شهروندان می‌خواهند برای آنها پول واریز و وجه نقد از آنها دریافت کنند حال آنکه وجه پرداختی به آنها کمتر از رقم واریزی است.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد